معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا


برترین ها – ترجمه از محمدپارسا حاتمی: چه شما یک هفت تیر قدیمی با صدای بلند را به یک تپانچه با صدای کم ترجیح ‌دهید، تفاوتی نمی‌کند ما در این بررسی لیستی از 10 اسلحه‌برتر را به شما معرفی خواهیم کرد. قبل از آن که تفنگ‌های لیست را نام ببریم، لازم است که بدانید که برای یک اسلحه گرم باید به دنبال چه چیزی باشد. چه نوع اسلحه‌ای برای شما مناسب است؟ چند ویژگی وجود دارند که مشخص‌کننده نوع اسلحه هستند، اما تعداد اندکی از آن‌ها درزمان خرید، اهمیت بیشتری دارند.

 

معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا 

تفنگ چه اندازه‌ای باشد؟ آیا به‌راحتی در دستتان جای می‌گیرد؟ آیا تولیدکننده سرشناسی تفنگ را ساخته است؟ چه نوع کالیبری (قطر لوله تفنگ) نیاز دارید؟ هزینه تفنگ چقدراست؟ این‌ها همه سؤالات مهمی هستند که باید قبل از پرداخت هزینه برای تفنگ دستی، به آن‌ها پاسخ دهید. پاسخ‌های تمام سؤالات بالا را می‌توان برای هر تفنگی که در لیست زیر آورده شده است، دید. تنها فکری که باقی می‌ماند این است که بدانید که از کجا خریدتان را انجام دهید.

برای ساده‌تر کردن تصمیم، تفنگ‌ها در دودسته جای دادیم: نیمه اتوماتیک و هفت تیرها. وقتی به دنبال یک تفنگ دستی می‌گردید، این دسته بندی می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. تفنگ‌های نیمه اتوماتیک معمولا کم وزن هستند، و حمل شخصی آن‌ها ساده‌تر است. از سوی دیگر، هفت تیرها حمل‌شان سخت‌تر است و پر کردنشان هم‌زمان‌بر است، اما قدرت بسیار بیشتری از تفنگ‌های نیمه اتوماتیک دارند. در زیر، لیستی از 10 اسلحه برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 
تپانچه نیمه اتوماتیک

تپانچه‌های نیمه اتوماتیک به توانایی‌شان درشلیک پیاپی بدون نیاز به عقب کشیدن ضامن‌شان معروف‌اند. هر زمان که ماشه کشیده شد، شلیک مربوطه انجام می‌شود و تفنگ خودش دوباره پرمی‌شود. نیمه اتوماتیک‌ها را همچنین با دوام بالا و همچنین دقت‌شان می‌شناسیم. قیمت‌شان می‌تواند بالا باشد به‌ویژه اگر اسلحه مربوط به شرکت معتبری باشد. شبه اتوماتیک‌ها این روزها توسط بیشتر سازمان‌های وابسته به قانون ونیروی نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گلاک 19 (Glock 19)

 

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

گلاک 19 یکی از انواع گلاک های دستی 9 میلی‌متری است که به بازار عرضه ‌شده است. گلاک 19 در ابتدا برای استفاده توسط نیروهای نظامی طراحی‌ شده بود. گلاک 19 برخلاف گلاک های 7 و 18، لوله تفنگ و دسته کوچک‌تری دارد، بنابراین کنترل و حرکت با آن ساده‌تر است. اندازه کاهش ‌یافته بدین معناست که طبیعتاً در هر دستی به‌خوبی جای می‌گیرد و این خبر خوبی برای کسانی است که انگشتان بلندی دارند.

گلاک سال‌ها است که در بازار وجود دارد و اشخاص قدیمی احترام زیادی برای این اسلحه  قائل هستند شما با گلاک اشتباه نمی‌کنید. گلاک قیمت مناسبی دارد، یک تفنگ دستی برتر است که قیمتش بین 600-700 دلار می‌باشد. با این ‌حال، اگر می‌خواهید اسلحه‌ای با کیف بالایی داشته باشید و مدت‌ها از آن استفاده کنید، باید مطمئن شوید که آن را پاکیزه نگه می‌دارید و از آن مراقبت می‌کنید. به همین دلیل ابزارهای پشتیبان و تمیز کننده‌ها لازم و اجباری می‌باشد. فقط مطمئن شوید کیت تمیز کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، حمل آن آسان باشد چرا که بیش ازآنچه فکر می‌کنید بدان نیاز دارید.

 


برتا 92 (Beretta 92)

 

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

در سال 1970 بود که معرفی شد. Beretta 92 یکی از بهترین تفنگ‌های دستی است که می‌توانید برای خود تهیه کنید. پیشینه آن برمی‌گردد به نیروی نظامی ایالات ‌متحده، چرا که هفت تیر استاندارد آن موقع‌‌ها‌ بوده‌اند. Beretta انواع مختلفی دارد که برای بیشتر علاقه‌مندان به تفنگ ناشناخته است. Beretta 92 نسبت به چیزی که به دست می‌آورید کمی پرهزینه است ولی در عوض به ‌اندازه کافی سبک ‌وزن است. همچنین با پلیمرهای ویژه‌ای ساخته‌شده که احتمال زنگ ‌زدگی را کاهش می‌دهد. مدل بسیار محبوب آن، Beretta 92  است که بر اساس ویژگی‌هایی که می‌خواهید داشته باشد، قیمتی حدود 600-900 دلار دارد.

 


Beretta 8000 (یوزپلنگ آمریکایی)

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

Beretta 8000 هم که با نام یوزپلنگ آمریکایی نیز شناخته می‌شود، بعد از Beretta 92 ساخته‌شده بود. مردم می‌خواستند تفنگی داشته باشند که بهترین تفنگ دنیا باشد، دقت و قدرت آتش داشته باشد و اندازه تفنگ کوچک باشد، همچنین هراسی از حمل آن نداشته باشند. این مدل از Beretta مناسب کسانی است که می‌خواهند اسلحه خود را پنهان کنند یا که اسلحه گرم کوچک‌تری می‌خواهند. Beretta با اندازه لوله‌های متعددی همچون 9 میلی‌متر، .40 و .357 موجود است.

اگر می‌خواهید دقیق‌تر باشید، 9میلی‌متری را انتخاب کنید اما اگر قدرت چیزی است که می‌خواهید، یک 0.357 بخرید. برخی ادعا می‌کنند که 8000، استحکام کمتر، ماندگار و قیمت پایینی دارد. 8000، حدود 500 دلار است و می‌تواند در فروشگاه‌های کالاهای ورزشی بیشتر یافت شود.

 


 اسپرینگ‌فیلد (Springfield 1911A1)

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

1911 یک مدل محبوب است که توسط تفنگ ‌سازان متعددی ساخته شده است. اگر بتوانید باور کنید، به‌روزهای اولیه جنگ جهانی اول برمی‌گردد. 1911 تفنگی بود که نظامی‌ها از آن تا 1980 استفاده می‌کردند. The Springfield 1911A1 به دلیل دقت و سادگی حمل، دوباره به روی کار آمد. در حقیقت، 1911A1 به ‌صورتی ویژه به ‌منظور حمل‌ونقل آسان ساخته ‌شده بود. این تفنگ در حال حاضر، توسط نظامی‌ها و نیروی‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این‌حال، به‌اندازه گذشته‌اش کاربرد ندارد. با داشتن این مدل می‌توانید به این بنازید که یک تپانچه نیمه اتوماتیک جمع‌وجور دارید. 1911A1 در همه‌جا قیمتی بین 300 الی 700 دلار دارد. با هزینه کمتر نسبت به سه مورد دیگر، Springfield نوع ویژه‌ای از تفنگ شخصی است.

 


 سیگ‌ساور(Sig Sauer P226)

 

معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

Sig Sauer به‌عنوان یک تولیدکننده تفنگ آلمانی مشهور، سال‌ها است مورد اعتماد است. P226 با کالیبرهای متعددی موجود است، اما 9 میلی‌متری موردی است که ما به دنبالش هستیم. به‌هیچ ‌وجه این  Sig Sauer برای کسانی که دستان کوچک دارند مناسب نیست؛ در حقیقت، P226 ممکن است تنها با دستان تعداد کمی از دارندگان تناسب داشته باشد. به یاد داشته باشید که هدف، تناسب بین آن با اندازه تپانچه است، و اگر بسیار بزرگ باشد، وقتی به آن نیاز دارید ، به شما کمکی نخواهد کرد.

حتی اگر شما دارای اندازه دست متوسطی هستید، این هفت تیر برای شما نیست. یک ویژگی P226، کمبود ایمنی دستی آن است و بنابراین اگر مراقب نباشید ممکن است به‌صورت تصادفی تیراندازی کند. این تفنگ برای عاشقان تفنگ باتجربه‌تر مناسب است. قیمت خرده ‌فروشی آن حدود 900-1200 دلار است، که اگر تفنگ مناسب دستان شما باشد، باید گفت قیمت آن بسیار پایین است.

 

هفت تیرها

هرکسی می‌تواند یک هفت تیر را تشخیص دهد. دارای جای فشنگ مدور است که ازآنجا گلوله‌ها هر بار که شلیک‌کننده چکش را عقب می‌کشد، پر می‌شوند. وقتی جای فشنگ می‌چرخد، گلوله به محفظه می‌رود که در آنجا می‌تواند بر اساس نیاز، شلیک شود. با این‌حال، هفت ‌تیرها، نقایصی نیز دارند، درحالی‌که چرخش و آسیب همیشه وجود دارند. هفت تیرها، مدت‌ها پیش، استفاده زیادی توسط پلیس داشتند، اما به دلیل بازار مدام در حال تغییر، شبه خودکارها، جای هفت تیرها را در ایستگاه‌های پلیس در سرتاسر دنیا گرفته‌اند.

روگر (Ruger GP-100)

 

معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

Ruger GP-100 در آمریکا تولید می‌شود و یک هفت تیر با کالیبر .357 است که ضربه‌ای ویرانگر دارد. همانند بیشتر هفت تیرها، GP-100 هیچ فلزی دردسته‌اش ندارد، بلکه بیشتر آن توسط روکشی پوشانده شده است. اغلب از این هفت تیر در نیروهای نظامی ویژه استفاده می‌شود، و GP-100 استفاده‌های زیادی برای هر سطح از شلیک مبتدی تا متخصص دارد. شاید بهترین ویژگی GP-100 ، قیمت آن باشد. معمولاً طیفی از 700 تا 800 دلار دارد. این قیمت رقابتی دلیل دیگری برای خرید این مدل از سری بهترین تفنگ‌ها می‌باشد.

 


روسی (Rossi .38 Special)

 

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

Rossi .38 ویژه، زمانی یک تفنگ محبوب و پر ابهتی بوده است. درحالی‌که هفت تیرها مشهور به‌دقت در فواصل زیاد نیستند، Rossi .38 ویژه در فواصل متوسط برای یک هفت تیر، به‌شدت دقیق است. Rossi .38 ویژه در مدل‌ها و انواع مختلفی تولیدشده، ازجمله سیاه، فولاد یا استیل. با این‌ حال، این مدل‌ها در اصل شبیه به هم هستند و ویژگی‌های متمایز کننده کمی دارند. این Rossi، با بیشتر دست‌ها، اگر نگوییم همه، سازگار است و می‌تواند واقعاً در هر ماده‌ای می‌تواند سوراخ ایجاد کند. اگر به دنبال موردی قابل ‌اطمینان در آینده نزدیک می‌گردید، Rossi .38 ویژه مورد مناسبی است.

مزیت دیگری که Rossi دارد، دسته آن است. دسته آن چسبناک است و اگر مایعی وجود داشته باشد، سر نمی‌خورد. Rossi جدید هم وجود دارد، اما اگر کار کرده آن را بیابید، قیمت آن بسیار پایین‌تر برای‌تان تمام می‌شود. شرکت Taurus حالا اسلحه Rossi تولید می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که فروشنده‌های تفنگ Taurusرا در زمانی که به دنبال این اسلحه هستید، بررسی کنید.

 


اسمیس اند وسن (Smith & Wesson Model 60)

 

معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

هفت‌ تیر مدل 60 Smith & Wesson، تا حدی از طراحی بیشتر هفت تیرها متفاوت است. این مدل 60 معروف به این است که به‌جای 6 شلیک دریک هفت تیر، 5 شلیک دارد. در اندازه کالیبرهای .357 یا ویژه .38 وجود دارد، و در ابتدا از استیل ضد زنگ ساخته ‌شده بود.

Smith & Wesson یکی از پیشگامان نیروی نظامی مدرن هستند و در نتیجه در دنیای اسلحه از اعتبار خاصی برخوردارند. نباید گول اندازه هفت تیری که می‌تواند در دستی کوچک جا گیرد را خورد، چرا که این تفنگ می‌تواند وحشتناک باشد. با در نظر گرفتن تمامی مشکلاتش، باز مدل 60 همانند یک هفت تیر خوب کار خواهد کرد. مدل 60 را می‌توان باقیمت 700 الی 900 دلار برحسب اینکه چه کسی آن را می‌فروشد، پیدا کرد.

 


اسمیس اند وسن  (Smith & Wesson Model 10)

 معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

Smith & Wesson مدل 10 ریشه در قرن 20 دارد. مدل 10 یکی از محبوب‌ترین هفت تیرها در سرتاسر دنیا است و بقیه شرکت‌ها سعی کرده‌اند از آن کپی ‌برداری کنند. این‌یک هفت تیر 6 شلیکه است که توسط نیروی نظامی به مدت دویست سال با نوسانات مختلف مورد استفاده قرارگرفته است. پلیس و نیروی نظامی دنیا نیز از آن استفاده کرده‌اند و قبل از آنکه نیروهای نظامی به سمت اسلحه‌های شبه خودکار بروند، بسیار محبوب بودند.

مدل 10 می‌تواند با اکثر اندازه‌های دست‌ها سازگار شود، اما کاربر باید آماده ضربه زدن باشد. این هفت تیر به مدت 100 سال قابل ‌اعتماد بوده، بنابراین چرا شانس داشتن این قطعه از تاریخ آمریکا را نداشته باشیم. پر کردن این مدل بسیار ساده‌تر از بیشتر هفت تیرها است و همچنین دقت آن نیز افزایش‌ یافته است. این مدل تقریباً به قیمت 650-800 دلار برحسب اینکه در تگزاس بخریدش یا جاهای دیگر، متفاوت است.

 


کُلت فایتون (Colt Python)

 

معرفی 10 کلت کمری معروف دنیا

این اسلحه، یکی از مشهورترین اسلحه‌ها می‌باشد. این کلت یکی از عجایب هفت تیر است. افراد زیادی آن را بزرگ‌ترین هفت تیر کل تاریخ و بهترین اسلحه برای خرید می‌نامند. کلت فایتون در آمریکا تولید می‌شود و یک هفت تیر با کالیبر مگنوم.357 می‌باشد. تولید فایتون متوقف ‌شده، اما این بدان معنا نیست که ارزش خود را در بین جستجوگران تفنگ مناسب، از دست‌ داده است. اگر به دنبال یک هفت تیر جالب، ماندگار و قابل ‌اعتماد هستید، کلت فایتون را فراموش نکنید. البته تنها نقصش این است که شما می‌توانید فقط آن را به‌صورت کار کرده و با قیمتی گران بخرید. بیشتر این هفت تیرها را می‌توان باقیمتی بیشتر از 2000 دلار فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *