محققان مولکول ضد پیری را کشف کردند


اقتصاد نیوز:یک مطالعه مشترک جدید از موسسه فناوری ماساچوست و هاروارد، آنزیمی را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست مولکول ضدپیری را کشف کردند که می‌تواند ضایعات دی‌ان‌ای مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این مولکول همچنین می‌تواند از روند ضعف قدرت شناختی ناشی از پیری و افزایش سن بکاهد؛ محققان این موسسه دریافتند، آنزیم HDAC1 در بهبود آسیب DNA موثر باشد.

با افزایش سن، ضایعاتی روی قسمتهایی از DNA سالمندان شکل می‌گیرد که عملکرد شناختی آنها را کاهش می‌دهد، HDAC1 تولید آنزیم دیگری را تحریک می‌کند که می تواند این ضایعات را بهبود بخشد.

یک مطالعه مشترک جدید از MIT و هاروارد، آنزیمی را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.

محققان این پژوهش به سرپرستی لی Huei Tsai از ام‌آی‌تی و استفن هاگارتی از هاروارد، آنزیمی به نام HDAC۱ را شناسایی کردند که می‌تواند در ترمیم ضایعات ۸-اکوژوآنین روی رشته های DNA، که به افت عملکرد شناختی وابسته به سن و آلزایمر مرتبط هستند، کمک کند.

 


این مطلب برایم مفید است




2


نفر
این پست را پسندیده اند


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *