لاغری با بو | لاغری و کاهش وزن با بوییدن برخی از موادغذایی و رایحه های طبیعی

[ad_1]

محققان به تازگی به این نتیجه رسیده اند که برخی از رایحه ها و بو های طبیعی می تواند موجب کاهش اشتها و در نتیجه ی آن کاهش وزن و لاغری افراد شود.در واقع افراد با استشمام این بوها می توانند مانع ترشح هورمون گرسنگی شوند.اگر شما هم مشتاق شدید بدانید این موادطبیعی چه هستند این مطلب در نیک صالحی را دنبال کنید زیرا به موضوع لاغری با بو مواد طبیعی پرداخته ایم.

لاغری با بو

بررسی‌های اخیر دانشمندان نشان می‌دهد استشمام بوی برخی از غذاها موجب لاغری فرد می‌شود.غذاهای فلفل دار از خود نوعی گاز
متصاعد می کنند که این گاز باعث نفوذ در ریه ها شده و در سیستم گوارشی تغییراتی را نیز به
وجود می آورد که جلوی ترشح هورمون گرسنگی را می گیرد.

گفتنی است؛ امروزه برای لاغر شدن موضعی از انواع فلفل استفاده می کنند و بو و رنگ فلفل ها خواص
درمانی زیادی دارند.
بوی فلفل، کلسترول را در رگ ها از بین می برد و مانع از تخریب سیستم قلبی و عروقی بدن
می شود.

از این رو همواره پزشکان توصیه می کنند تا در پخت و طبخ هر غذایی از مقدار زیادی فلفل یا
فلفل دلمه ای استفاده شود زیرا بویی که از آن متصاعد می شود می تواند چربی های بدن را بسوزاند.

بد نیست سایر رایحه هایی که موجب کاهش وزن شما را می شود بشناسید

۱٫ سیب سبز یا موز

فکر می کنید این بوهای شیرین اشتها شما را برای بیشتر خوردن باز می کنند، اما خلاف آن صحت دارد. دکتر آلن آر هیرش، مدیر عصب شناسی بنیاد تحقیقات بو و طعم شیکاگو، متوجه شد افرادی که هنگام گرسنگی عطر سیب سبز یا موز را استشمام می کنند، کمتر غذا می خورند و وزن کم می کنند. دکتر هیرش می گوید: “فرضیه ای که ما مطرح کردیم پدیده ای به نام “سیری خاص حسی” شناخته می شود. او توضیح می دهد که از آنجا که پیاز بویایی مغز به مرکز سیری متصل است، بوییدن این میوه ها می تواند مغز شما را فریب بدهد که آنها را خورده اید.

۲٫ لیمو

در موضوع لاغری با بو یک مطالعه دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد که بوی روغن لیمو باعث بهبود چشمگیر ذهنیت شرکت کنندگان می شود. بنابراین اگر انجام تمرینی برایتان وحشت آور است، یک تکه لیمو می تواند باعث بهتر شدن خلق و خوی شما و برگشتن برای انجام آن می شود. کارشناسان آروماتراپی همچنین بر این باورند که رایحه می تواند گوارش را بهبود بخشد، که ممکن است به جلوگیری از غذا خوردن بدون فکر کمک کند. اغلب وقتی اشتها را بررسی می کنیم، متوجه می شویم ارتباط زیادی با استرس و پرخوری احساسی دارد. روغن لیمو باعث می شود دستگاه گوارش به شکل مثبتی تحریک شود.

۳٫ لاغری با بو خیار

استرس می تواند از راه های مختلفی مثل دور شدن از برنامه ریزی خود تا افزایش تولید کورتیزول، تلاش شما برای کاهش وزن را بی نتیجه کند. دکتر هریش توضیح می دهد: “اما خیار ممکن است تاثیر شگفت انگیزی در آرامش بخشیدن به شما داشته باشد. بوی خیار میزان اضطراب را کاهش می دهد”. با کاهش اضطراب، این رایحه خیار به طور بالقوه ای می تواند به کاهش میل به خوردن غذا کمک کند.

رایحه نعناع کاهنده اشتها

۴٫ نعناع

نعناع استفاده های خیلی زیادی دارد. این گیاه در هر چیزی از خمیر دندان گرفته تا دمنوش پیدا می شود و مطالعات نشان داده است که می تواند ناراحتی های معده را کاهش بدهد، هوشیاری را افزایش داده و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. بنابراین جای تعجب نیست که به کاهش وزن نیز کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که این رایحه، یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است، و حتی ممکن است تمرینات شما را موثرتر کند. مطالعه ای در ایران نشان داده است شرکت کنندگانی که قبل از انجام ورزش، رایحه نعناع را استنشاق کرده اند، عملکرد تنفسی بهتر، فشار خون پایین تر و استقامت بیشتری نسبت به سایرین داشتند.

۵٫ سیر

براساس مطالعه سال ۲۰۱۲ در مجله Flavour، رایحه قوی باعث می شود شما تکه های کوچک تر غذا را بردارید. به دنبال غذاهای فلفلی با چاشنی های تند مانند فلفل ها یا پیاز و سیر باشید، یا کمی از تکه های فلفل قرمز تند را در سوپ ساده برای تندی شدید امتحان کنید. همچنین شواهدی وجود دارد که فلفل های تند می تواند در سوزاندن کالری های بیشتر مفید باشد. مطالعه دیگری یک مزیت آن را مشخص کرد که خوردن فلفل های تند می تواند باعث عمر طولانی تر شود.

ایسنا – سلام دنیا

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *