فرمان تازه ترامپ علیه کارگران خارجی


خبرآنلاین: رئیس جمهور آمریکا طی فرمان اجرایی به کارگیری کارگران خارجی توسط پیمانکاران آمریکایی را محدود کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هیل، فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا، دارندگان روادید (H-۱B) را مورد هدف قرار می‌دهد و با این دستور پیمانکاران آمریکایی باید در جذب نیرو آمریکایی‌ها و دارندگان گرین کارت را نسبت به کارگران خارجی در اولویت قرار بدهند.

فرمان تازه ترامپ علیه کارگران خارجی

این کزارش افزود:‌ با دستور ترامپ، پیمانکاران آمریکایی نیاز است حسابرسی داخلی انجام دهند تا فقط شهروندان و اتباع آمریکایی را در مشاغل دولتی به کار بگیرند.

روادید (H-۱B) آمریکا برای کارگران ماهر استفاده می‌شود و در صنعت فناوری رایج است.

این فرمان در حالی صادر می‌شود که ترامپ پیش از این به بهانه حفظ و حراست از مشاغل آمریکاییِ آسیب دیده از همه‌گیری ویروس کرونا وعده داده به زودی مقرراتی را درباره محدودیت صدور روادید برای برخی از کارگران خارجی وضع خواهد کرد.

دولت آمریکا در سال‌های اخیر برای محدود کردن برنامه کارگران ماهر خرجی تلاش کرده و این امر محبوبیت او را کاهش داده است. صنعت فناوری در آمریکا با استفاده از این روادید تلاش می‌کند استعدادهای خارجی را به ویژه در زمینه‌های علوم و مهندسی جذب کند.

منتقدان می‌گویند برخی از شرکت‌ها از این برنامه سوء استفاده کرده‌اند و تلاش می‌کنند نیروی کار آمریکایی جذب کنند.

گمانه زنی برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که تعلیق صدور روادید کار شامل اتباع هندی و چینی خواهد بود که به استخدام شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا در می‌آیند.

کرونا موجب از دست رفتن بسیاری از مشاغل در آمریکا در دوران کرونا و قرنطینه ناشی از آن شده است. بیکاری در آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای به دلیل اعلام مرخصی اجباری شرکت‌ها افزایش یافته است.


اینجا محل تبلیغات شماست… با ما تماس بگیرید. 09124964046

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *