علی‌نژاد: با رایزنی‌های انجام شده میزبانی را گرفتیم/ AFC متوجه شد یک دیپلماسی قوی در ورزش ایران وجود دارد


سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، گفت: امروز کنفدراسیون آسیا متوجه شد یک دیپلماسی فعال، پویا و هدفمند در فوتبال و ورزش ایران وجود دارد.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از فارس، مهدی علی‌نژاد در خصوص مذاکرات صورت گرفته در کنفدراسیون فوتبال آسیا، اظهار داشت: به دنبال تصمیماتی که AFC در ارتباط با فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی گرفته بود میزبانی را در پلی‌آف و گروهی را از ایران سلب کردند. مقاومت‌هایی از سوی ایران صورت گرفت و همکاری‌های ارکان کشور باعث شد نامه دومی را فدراسیون فوتبال دریافت کرده تا جریان جدیدی را برای مقابله با این تهدید شروع کند.

وی افزود: عنوان شده بود ما باید پلی‌آف را خارج از خانه بازی کنیم، میزبانی‌های دور بعد را هم در خارج از ایران باشیم بعد از آن فوریه یا مارس گروهی به ایران بیایند، بررسی کنند، اگر شرایط را مناسب ببینند آن موقع تصمیم جدید گرفته شود. مقابل هر دو نامه باشگاه‌های ما موضع واحدی داشتند که آن موضع مقاومت بود. ما قبول نمی‌کردیم حق میزبانی از ایران سلب شود چرا که جمع‌بندی ما این بود بعد از بحث باشگاهی این موضوع به بحث ملی و رشته‌های دیگر هم کشیده خواهد شد و میزبانی را از دست خواهیم داد.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: در نهایت با رایزنی‌های صورت گرفته و کار دیپلماسی بسیار قوی با کمک نهادهای مختلف کشور خوشبختانه مقدمات مذاکره رو در رو به درخواست باشگاه‌های ایرانی و فدراسیون فوتبال شکل گرفت. من به همراه مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس،‌ استقلال، شهر خودرو و دبیرکل فدراسیون فوتبال راهی مالزی شدیم،‌ امروز دو ساعت با دبیرکل کنفدراسیون آسیا جلسه داشتیم که در این نشست مسؤول منطقه آسیای میانه هم حضور داشت.

سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با بیان اینکه مسؤولان آسیایی اعلام کردند با شواهدی که دارند امکان برگزاری مسابقات در ایران فراهم نیست، تصریح کرد: ما روی مواضع خودمان پافشاری داشتیم و گفتیم خارج از ایران بازی نمی‌کنیم، حق میزبانی حقی است که باشگاه‌ها و هواداران ما دارند. بعد از صحبت‌های مفصل و توضیحاتی که ما دادیم در نهایت ویندسور جان این پیشنهاد را داد که ما بپذیریم بعد از مسابقات مقدماتی جام جهانی اگر به گونه‌ای بود که توانستیم میزبانی مقدماتی جام جهانی را بگیریم، در این صورت می‌توانیم دور برگشت مسابقات را برگزار کنیم اما ما قبول نکردیم چون متوجه شدیم تحلیل ما درست بوده و برنامه‌ریزی این است که آسیا میزبانی مقدماتی جام جهانی را هم از ایران بگیرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به پافشاری‌های نمایندگان ایران خاطرنشان کرد: تمام ملت ایران پشت این موضوع بودند و اسپانسرهای آسیا از اینکه تماشاگرهای ایرانی نباشند، آسیب می‌بینند. ما به نقاط قوت ایران به ویژه تماشاگران پرتعداد اشاره کردیم و از آنها خواستیم تجدیدنظر کنند. بعد از رایزنی‌های متعدد 30 دقیقه جلسه تنفس اعلام شد،‌ در نهایت جلوی سلب میزبانی از ایران که از باشگاه‌ها شروع شد و احساس کردیم در تیم ملی هم ادامه خواهد داشت، گرفته شد. AFC امروز در نامه‌ای مشخص اعلام کرد مسابقات دور برگشت در مرحله گروهی در ایران برگزار می‌شود. بر این اساس نمایندگان ایران در ابتدا 3 بازی خارج از خانه و 3 بازی داخل خانه برگزار خواهند کرد.

علی‌نژاد با بیان اینکه این تصمیم خوب است، عنوان کرد: مسابقات دور برگشت از اهمیت بیشتری به خاطر بحث‌های روانی برخوردار است، از طرفی اینکه وقتی 3 بازی را در داخل خانه برگزار می‌کنیم هم اهمیت زیادی دارد. با این مذاکرات فشرده و رایزنی‌های انجام شده توانستیم میزبانی‌ها را برگردانیم. به نظرم توفیق بسیار بزرگی بود. برای نخستین بار است که AFC حاضر می‌شود تصمیمات خودش را تغییر دهد.کمتر پیش آمده که چنین اتفاقی رخ دهد اینکه حاضر شدند با ما پای مذاکره بنشینند و در نهایت اتفاقاتی رقم خورد که به نفع ما بود نشان می‌دهد مسیر درستی را در این چند روز طی کرده‌ایم. تجربه بسیار خوبی بود اعتقاد دارم اگر در گذشته هم همین مسیر را طی می‌کردیم، شاید الان وضعیت بازی با تیم‌های عربستانی شرایط دیگری داشت. 

سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: من این را یک مسیر هدفمند می‌دانم. در مجموع چند کار را انجام دادیم؛ 8 میزبانی را در باشگاه‌ها به دست آوردیم، جلوی عدم میزبانی تیم ملی گرفته شد و در نهایت اینکه کنفدراسیون آسیا متوجه شد یک دیپلماسی فعال، پویا و هدفمند در فوتبال و ورزش ایران وجود دارد. مطمئنم بعد از این با تدبیر بیشتری در خصوص ایران تصمیم‌گیری خواهد شد. این پیروزی را به مردم ایران، ورزش دوستان و طرفداران 4 باشگاه تبریک می‌گویم.

4416


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *