ظریف در توئیتش درباره آیت‌الله سیستانی چه نوشت؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود با زبان عربی در تقدیر از فعالیت های و مجاهدت های بی بدیل آیت الله سیستانی نوشت:

«آیت الله سیستانی ، مرجع عالی قدر (شیعه) دژ مستحکم عراق و ضامن امنیت منطقه و اندوخته‌ای برای تمام جهان اسلام به شمار می‌رود.ایران از نقش ایشان در ایجاد امنیت و ثبات در عراق و حفظ حاکمیت و یکپارچگی این کشور و رهایی از نیروهای اشغالگر و همچنین ساخت عراقی جدید بر اساس خواسته‌های ملت این کشور تقدیر می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز در نشست خبری درباره انتقادات روزنامه کیهان به آیت‌الله سیستانی هم تصریح کرد: این موضع ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. ایران نظامی است که براساس مرجعیت شکل گرفته است که مرجعیت در ایران و عراق حافظ صلح امنیت و ثبات دو کشور بوده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه آیت‌الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق و جایگاه رفیعی در شیعیان جهان دارند، خاطرنشان کرد: آنچه را که گفته‌ایم و امروز می‌گویم خواست و مواضع ارکان نظام است که جز احترام به این رکن رکین نکته دیگری نداریم. تحمل هم نخواهیم که کسی به جایگاه مرجعیت تخطی داشته باشد.


این مطلب برایم مفید است




2


نفر
این پست را پسندیده اند


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *