سال ۹۲ با یازده رای تایید صلاحیت شدم



خبرآنلاین: محمد غرضی درباره احراز صلاحیتش برای انتخابات 92 و ردصلاحیتش برای انتخابات 96 گفت: البته در سال ۹۶ به من نگفتند رد صلاحیت شدید تنها گفتند تایید نشدم. یعنی جوابی که آقای کدخدایی به من داد این بود که: «ترکیب شورای نگهبان تغییر کرده بود و به همین دلیل صلاحیت شما در آن مقطع تائید شد و در این مقطع تائید نشد»

در سال ۹۲ با یازده رای تایید صلاحیت شدم

شاید این موضوع برای شما جالب باشد، بعد از آنکه من در انتخابات ۹۲ ثبت نام کردم روزی یک روزنامه نگاری از من پرسید می‌دانستی که تائید صلاحیت شدی و ۱۱ رای آوردی؟ که من جواب دادم «من دوازده رای دارم» روزنامه نگار گفت شورای نگهبان ۱۱ نفر است و آقای رضوانی فوت کردند. گفتم آقای رضوانی بیش از پنجاه سال، با من هم مباحثه بوده و مرا را می شناخت. اگر ایشان زنده بوند حتما به من رای داده و ۱۲ رای داشتم. لذا وقتی کدخدایی گفت ترکیب شورای نگهبان تغییر پیدا کرده می‌تواند قابل درک باشد که با این ترکیب جدید من تائید نشده‌ام.

احراز صلاحیت کاندیداها تنها با ابزار قانونی و رفاقتی نمی شود

فارغ از این موضوع که در جریان بررسی صلاحیت‌ها برخی تائید یا رد می‌شوند یا ممکن است حقی ضایع شود باید بگویم ما در اشخاص و ارائه اداره حکومت هم دارای مشکل هستیم. شما به کارنامه ۵ رئیس جمهور که یکی از آنها نخست‌وزیر بود نگاه کنید می‌بینید همه این‌ها در دوران دوم مسوولیتشان دچار مشکل شده‌اند. یعنی یکی از مشکلات اصلی این است که اشخاص با رقابت‌های ناسالم یکدیگر را از میدان خارج می‌کنند و دوباره همان اقدامات قبلی را پیگیری می‌کنند رفتارهایی که در رفیق‌بازی‌ها و … می‌توان مشاهده کرد. یک مصداق عینی در این رابطه مسئله بانک سرمایه بود که قاضی به یکی از متهمان گفت «شما ۲۷ ساله هستی اما ۱۵ حکم مدیرعاملی داری چطور این سمت‌ها را به دست آوردی؟» مشخص است که احزاب و جناح‌ها به جای آنکه از افراد شایسته و متخصص استفاده کند رفقای خود را به کار می‌گیرند.


اینجا محل تبلیغات شماست… با ما تماس بگیرید. 09124964046

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *