ساعت حساس در بازار طلا و دلار /امروز تکلیف بازارها روشن می شود؟

[ad_1]

نسیم نوید اروپا، بازار را متحول کرد


اقتصادنیوز :

در پایان روز سه‌شنبه قیمت طلا ۳ دلار کاهش داشت و شاخص دلار ۰.۰۴ واحد افزایش. این درحالی‌است که با آغاز هفته کاری بازار طلا رو به افزایش بوده است و دلار در مسیر کاهش قرار داشت.

به گزارش اقتصادنیوز، روز سه شنبه با انتشار  شاخص متوسط درآمد انگلیس و شاخص احساس آینده اقتصادی در آلمان روند طلا و دلار تغییر جایگاه دادند، به‌طوری که طلا نزولی شد و دلار افزایشی. قیمت اونس طلا از 1972 دلار به 1946 دلار رسید و شاخص دلار از 92.80 به 93.15 رسید. آخرین قیمت اونس در روز سه‌شنبه در حدود 1950 قرار دارد و آخرین میزان شاخص دلار 93.10. البته باید گفت که روند اونس طلا و شاخص دلار در 40 روز گذشته در همین زندان نوسانی قرار داشته است.

مژده شاخص‌های شمال غرب اروپا

انتشار شاخص متوسط درآمد انگلیس نشان داد که متوسط درآمد انگلیس نه‌تنها روندی کاهشی که انتظار می‌رفت را نداشت، بلکه از منفی 1.2 درصد به منفی 1.0 درصد رسید. این شاخصتغییر در میزان پرداخت نیروی کار در بنگاه‌ها و مشاغل دولتی که شامل پاداش‌ها نیز می‌شود را در بر می گیرد. شاخص احساس آینده اقتصادی در آلمان نیز از 71.5 واحد به 77.4 افرایش یافت، درحالی که پیش بینی می‌شد به 69.8 کاهش یابد. این شاخص با نظرسنجی  از 350 سرمایه‌گذار و تحلیلگر موسسات آلمانی چشم‌انداز اقتصادی شش ماهه را ارزیابی می کند. 

سرمایه گذاران اکنون منتظر بیانیه رویداد سیاست گذاری روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا هستند.ساعت 14:00 به‌وقت تهران کمیته فدرال بازار باز آمریکا در حین بیان چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، تصمیم‌ خود را در رابطه با نرخ  بهره اعلام می‌ کند. پس ‌از ‌آن در ساعت 14:30  این کمیته در یک کنفرانس خبری نیز شرکت می‌کند.سیاست اعلام شده می تواند روند دلار و طلا را تا حدودی زیادی تعیین کند.

>بیشتر بخوانید
رویداد‌های مهم اقتصاد جهان در هفته پیش رو+ جدول
دلار منتظر روز چهارشنبه/بانک های مرکزی طوفان به پا می کنند؟

در همین حال، گروهی متشکل از 50 عضو دموکرات و جمهوری خواه کنگره  از طرح 1.5 تریلیون دلاری امداد ویروس کرونا رونمایی کردند.  درصورت تصویب آن در مجلس نمایندگان ایالات متحده، به گفته تحلیل‌گران بسته‌های محرک پولی بی‌سابقه و یک فضای نرخ بهره پایین می‌تواند باعث شود تا اونس بلاخره سقف 2000 دلار را رد کند.

 


این مطلب برایم مفید است




10


نفر
این پست را پسندیده اند

[ad_2]
>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *