روزنامه قطری اعلام کرد: سهمیه ۲+۲ برای ایران و امارات در لیگ قهرمانان آسیا + عکس


روزنامه الرایه قطر در شماره امروز خود به تشریح رده‌بندی لیگ‌های کشورهای آسیایی و سهمیه کشورها در مسابقات سال ۲۰۲۱ لیگ قهرمان پرداخت.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از تسنی، در این گزارش آمده است: با وجود شیوع بحران کرونا در جهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه توسعه رقابت‌های لیگ قهرمانان و برگزاری این مسابقات با حضور 40 تیم را دنبال می‌کند.

این تصمیم در جلسه 27 اکتبر گذشته کمیته اجرایی در ویتنام اتخاذ شده است.

الرایه پیش از این هم اعلام کرده بود که قطر به صدر جدول سهمیه‌ها در منطقه غرب رسیده و چهار نماینده در فصل آتی خواهد داشت که سه تیم قطری مستقیماً در مرحله گروهی حاضر می‌شوند و یک تیم در پلی‌آف حضور خواهد داشت.

چین، ژاپن و عربستان سعودی تنها کشورهایی هستند که سهمیه مشابه قطر را خواهند داشت.

در غرب آسیا ایران و امارات با سهمیه 2+2 در لیگ قهرمانان فصل 2021 حاضر می‌شوند. عراق با سهمیه 1+2، ازبکستان 1+1 و همچنین اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان با یک سهمیه ثابت در این مسابقات شرکت می‌کنند.

کشورهای لبنان و سوریه نیز یک نماینده در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

در ادامه گزارش الرایه آمده است: سهمیه قطر پس از صدرنشینی در رده‌بندی کشورهای غرب آسیا با کسب 97.664 امتیاز افزایش یافته در حالی که چین با 100 امتیاز در صدر قرار دارد. قطر پیشرفت چشمگیری داشته است، در حالی که سال گذشته ششمین کشور آسیا بود.

در این رده‌بندی و در منطقه غرب بعد از قطر، فوتبال عربستان با 88.449 امتیاز دوم است و ایران با 81.724 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

با این اوصاف مجموع تیم‌های حاضر در فصل آتی لیگ قهرمانان به 54 تیم می‌رسد که بعد از بازی‌های پلی‌آف 40 تیم در مرحله گروهی حاضر می‌شوند و در 10 گروه چهار تیمی رقابت می‌کنند.

لیگ قهرمانان آسیا , فوتبال ایران , لیگ قهرمانان آسیا , فوتبال ایران ,

4416


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *