روابط ایران و ونزوئلا به کسی مربوط نیست


خبرگزاری ایسنا: سخنگوی جدید وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد که روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است و این روابط مرتبط با هیچ کشور ثالثی نیست.

وزارت خارجه: روابط ایران و ونزوئلا به کسی مربوط نیست

 سعید خطیب‌زاده:

* روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است و این روابط مرتبط با هیچ کشور ثالثی نیست. در مورد مبادلات و تجارت ایران و ونزوئلا خیلی‌ها دوست دارند که بدانند مبادلات بین دو کشور چگونه انجام می‌شود. همانطور که آقای دکتر ظریف گفتند ما در زمینه دور زدن تحریم‌ها دارای تبحر و تجربه هستیم و به شما می‌گویم که در این مبادلات قران به قران منافع ملت ایران حفظ می‌شود و همه این مبادلات در چارچوب منافع ملی است.

* (در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اظهار تمایل رئیس جمهور ونزوئلا برای خرید موشک از ایران و دستور او به وزیر دفاع این کشور برای بررسی این امر): رئیس جمهور ونزوئلا این اظهارات را در پاسخ به ادعاهای مضحک یکی از مقامات کشورها مطرح کرده بود. ما درخواستی در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

* (در مورد اظهارات مداخله جویانه و ایران هراسانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا): گویا خانم اورتگا فراموش کرده است که سخنگوی وزیر امور خارجه‌ای هستند که گفته بود ما در سی آی ای یاد می‌گرفتیم که دروغ بگوییم و تقلب کنیم. گویا ایشان فراموش کردند که سخنگوی وزارت خارجه کشوری هستند که سیاست‌های خود را با فشار روی گلوی ملت‌ها به پیش می‌برد و این که چه جنایت‌هایی در حق سیاه پوستان و رنگین پوستان در این کشور انجام می‌شود و باید به این موارد لیست کودتاها و دیگر جنایت‌های آمریکا را نیز اضافه کنیم.

* من به سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توصیه می‌کنم که به جای تمرکز وسواس گونه و بیمارگونه بر ایران و ملت ایران برای پیدا کردن یک چیز کوچک و تبدیل آن به یک چیز بزرگ بر روی مسائل خود این کشور و مشکلاتی که آمریکا در عرصه جهانی با آن رو به رو است متمرکز شود.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *