در ماجرای کرونا، قم مورد اتهام قرار گرفت


مرکز خبر حوزه: مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: در ایام کرونا بیش از ۱۷ هزار طلبه جهادی به میدان آمدند چنانچه در حادثه سیل نیز بیش از ۱۴ هزار طلبه وارد میدان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی در جشن ویژه دهه کرامت و تجلیل از فعالان ایام کرونا که در محل احداث مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت قم برگزار شد، اظهار داشت: در ایام کرونا طلبه های جهادی در چند کمیته به فعالیت پرداختند که شامل کمیته های اعزام به بیمارستان ها، فرهنگی، توزیع، اقتصادی و سیاسی، اقتصادی, سیاسی، شرعی، تجهیز اموات و کمیته رسانه می‌شود.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه با بیان این که شیوع کرونا آزمونی بزرگ برای مقایسه دو تمدن اسلام و غرب بود، گفت: هیمنه تمدن غرب در ایام کرونا شکسته شد و با تمام ادعاهایی که داشت نتوانست کرونا را مدیریت کند، در حالی که در غرب اموال به سرقت می رفت در ایران اهدای اموال صورت می گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شیوع کرونا به قم ظلم شده است، افزود: ویروس کرونا پیش از قم در ۱۵ استان شیوع پیدا کرده بود و پزشکان قمی نخستین گروهی بودند که توانستند آن را تشخیص دهند اما این استان به جای تشکر مورد اتهام قرار گرفت که برخی ناآگاهانه و برخی از روی دشمنی چنین کاری انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کرامت های حضرت معصومه (س) بیان کرد: حوزه علمیه از برکت های وجودی حضرت معصومه به شمار می رود به گونه ای که اگر آن حضرت نبودند حوزه نیز مظهر جهانی پیدا نمی کرد.

زمانی ادامه داد: ظهور بزرگ مردانی همانند حضرت امام (ره) و رهبری نیز از برکت های وجودی حضرت معصومه است هر چند امروزه ما جایگاه ولی فقیه و نقش آن را به درستی درک نکرده ایم.

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

روزهای یکم تا یازدهم ذی‌القعده – سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) – به نام دهه کرامت نامگذاری شده‌است.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *