در زمینه نفت شرمسار ایرانی‌ها نیستیم


خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور گفت: ما در زمینه گاز و نفت در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم.

روحانی: در زمینه نفت شرمسار ایرانی‌ها نیستیم

روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت:

* امروز در غرب کشور ما هم گاز را به ترکیه و هم به عراق صادر می‌کنیم و قادریم به کشورهای شرقی هم صادر کنیم و گاز را تا مرز پاکستان هم برده‌ایم.

* حدود ۱۷ هزار روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجهز به گاز شدند و همه شهرها تقریبا در حال استفاده از گاز هستند مگر در استان سیستان و بلوچستان که در دولت تدبیر و امید گاز به آنجا وارد شد و در مجموع می‌توان گفت که جز موارد استثنایی، به همه روستاهای ما گاز رسیده است.

* (با بیان اینکه ما یادگاری بزرگی در گاز را برای دولت آینده گذاشتیم): در بنزین، گاز و گازوئیل خودکفا شدیم و دولت بعدی وقتی شروع به کار کند از لحاظ این سه مورد خودکفا است. پتروشیمی ما دوبرابر شده است از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن رسیدیم و اینها دستاوردهای بزرگی برای ملت و دولت‌های ما است. ما پیش از این گاز را در زمستان وارد می‌کردیم اما الان خودکفا شدیم و در عسلویه هم جز یک فاز همه را افتتاح کردیم.

* ما هر هفته در امسال سعی کردیم یک یا چند افتتاح مهم داشته باشیم. افتتاح امروز نزدیک به پنج میلیارد دلار اعتبار دارد. ما در زمینه گاز و نفت در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم و هم در گاز و هم نفت ما کارهای بزرگی انجام دادیم.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *