دادستانی روسیه خواهان محکومیت یک آمریکایی متهم به جاسوسی


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که دادستانی روسیه از یک دادگاه این کشور خواست که پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، را به اتهام جاسوسی محکوم کند، ویلان و دولت آمریکا این اتهام را قاطعانه رد کرده‌اند. در صورت اثبات این اتهام او ممکن است به ۱۸ سال زندان محکوم شود.

ولادیمیر ژربنکوف، وکیل این تفنگدار سابق آمریکایی گفت، دادگاه شهر مسکو قرار است روز ۱۵ ژوئیه حکم خود را صادر کند. او افزود: صادقانه بگویم همه ما شوکه شده‌ایم.

او افزود: دادستانی چهار شاهد را احضار کرد که همه کارمندان نهادهای امنیتی روسیه هستند و ما نیز ۱۱ شاهد را دعوت کردیم که همه آنها افرادی هستند که ویلان هنگام اقامت در روسیه با آنها در تماس بوده است. تمامی این افراد شهادت دادند که آقای ویلان هیچ کس را جذب نکرده و هیچ‌گاه در پی جمع‌آوری اطلاعات محرمانه نبوده است.

بازداشت و محاکمه پل ویلان باعث تیرگی مناسبات مسکو و واشنگتن شده است.

پل ویلان دسامبر ۲۰۱۸ در مسکو بازداشت شد و با وجود شیوع ویروس کرونا محاکمه او از مارس امسال آغاز شد.

دادستانی روسیه مدعی است یک حافظه کامپیوتری را که حاوی اطلاعات محرمانه بوده در میان وسایل شخصی او پیدا کرده است.

ویلان می‌گوید این حافظه کامپیوتری را که فکر می‌کرده حاوی عکس‌های مربوط به یک سفر تعطیلاتی است از یکی از آشنایان دریافت کرده است و متهم کردن او به جاسوسی، انگیزه سیاسی دارد. او در عین حال ماموران زندان را به بدرفتاری متهم کرده است.

به دلیل محرمانه بودن شواهد مطرح شده در دادگاه و در عین حال شیوع ویروس کرونا، محاکمه او به صورت غیرعلنی برگزار شد.

پل ویلان هنگام بازداشت مدیر بخش امنیتی یک کارخانه آمریکایی تولید قطعات اتومبیل بود. او و خانواده‌اش تاکید می‌کنند که برای شرکت در یک مراسم عروسی به مسکو رفته است.

 


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *