حرف‌های استاندار درباره کمک سفر ۲۰۰هزار دلاری


گفت‌وگوی صریح روزنامه جام جم با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان درباره همه حواشی پیرامون او را بخوانید.

حرف‌های استاندار درباره کمک سفر ۲۰۰هزار دلاری

شریعتی:

به رئیس جمهور شدن فکر نمی‌کنم

درباره دیگران قضاوت نمی‌کنم

عنوان شده بود که برای کمک به سفر استاندار 200 هزار دلار به همسر استاندار داده شده که خب اگر برای کمک به بنده بوده چرا این رقم به همسر بنده داده شده‌است. البته من استنکاف می‌کنم برای توضیح چنین اتهاماتی.

اگر کسی ادعایی دارد باید بتواند آن را اثبات کند. رسانه‌ها نباید از کسی که مورد اتهام است بخواهند بی‌گناهی‌اش را ثابت کند، باید از کسی که مدعی این خلاف است بخواهد ادعایش را ثابت کند. اصل بر برائت است. کسی که این ادعا را داشته ادله و مستنداتش را برای این ادعا عنوان کند.

ضمن این‌که در کیفرخواست نه بنده هستم و نه همسرم. روند دادگاه هم قانونا بر اساس کیفرخواست باید باشد و خارج از کیفرخواست عمل کردن جرم است. این چه اتهامی است که در کیفرخواست نیامده‌است؟ پس حتما اتهام نیست چرا که ادله برای مستند شدنش فراهم نشده‌است.

همسر من پزشک متخصص است و مشغول فعالیت کاری خود. بحث سفر هم در رابطه با من که معلوم است؛ چرا که من سفری نرفته‌ام. در طول فعالیتم در استانداری همراه خانواده به هیچ سفری نرفتم. در مدت چهار سال یک سفر کاری به لهستان رفتم که آن هم بعد از دو روز بحث ریزگردها و قطعی برق پیش آمد که دست از پا درازتر برگشتم. سال گذشته هم بعد از اربعین یک روز و نیم رفتم نجف اشرف و کاظمین و برگشتم. که آن هم همسرم همراهم نبود. طی حضورم در استانداری هیچ سفر خارج از کشوری همراه با خانواده‌ام نرفتم.

 همسرم همراه همشیره‌های بنده سفر رفته‌اند و خب طبیعی است که پولش را هم داده‌اند. این‌که می‌گویند کسی هزینه‌های آن را پرداخت کرده باید بگویم اصلا من با توجه به توان شخصی، نیازی به این پول‌ها ندارم.

الان هم می‌گویم نیازی به این پول‌ها ندارم. البته اگر انسان شرافت داشته باشد محتاج‌ترین هم که باشد چنین پول‌هایی را نمی‌خواهد. اما از جهت تمکن هم عرض می‌کنم که الحمدلله نیازی به این پول‌ها ندارم. از ابتدا هم چنین نیازی نداشتم چون خودم تلاش کردم و خودساخته هستم.

رئیس‌جمهور با رفتن من از استان مخالف است.

نمی‌توانم محبوبیت را رصد کنم که ببینم هستم یا نیستم. شما ممکن است از یک منظر نگاه کنید و بنده از یک منظر دیگر. تلاش و توانم بر این است که آنچه را می‌بینم صحیح است و در توانم هست، انجام بدهم. فارغ از این‌که چهار نفر به من بگویند درود و چهار نفر دیگر فریاد مرگ سر بدهند. آنچه را نیاز استان و کشور است و از عهده من بر می‌آید، انجام می‌دهم. حالا ممکن است عده‌ای با آن مخالف باشند و من را پوپولیست بدانند.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *