تحریم، جدا از نکبت، فرصت هم هست


خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: تحریم با همه نکبتی که برای کشور دارد نقاط فرصت هم برای کشور دارد.

روحانی: تحریم، جدا از نکبت، فرصت هم هست

روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی:

* باور کنید از دولت یازدهم که به فکر طرح لوله گذاری گوره به جاسک بودیم همیشه این دغدغه را داشتم که دولت یازدهم و دوازدهم به پایان برسد و نتوانیم آن را به پایان برسانیم. ما قرار بود یک کارخانه لوله‌ سازی خارجی برای نفت و گاز ترش ایجاد کنیم به خاطر تحریم سال ۹۷ این کار متوقف شد اما امروز طرح ورق و خود لوله توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده است.

* تحریم کنندگان متوجه شدند نمی‌توانند مانع حرکت ملت ایران در جهش تولید و فناوری باشند. پمپ‌های مورد نیاز هم توسط صنعت داخلی درست شده است. تحریم با همه نکبتی که برای کشور دارد نقاط فرصت هم برای کشور دارد. ما را وادار کرد این طرح عظیم را با فن‌اوران خودمان ایجاد کنیم.

* بسیاری از کشورهای منطقه برای صادرات نفت خودشان توانستند راه دوم ایجاد کنند تا در شرایط خطر برای تنگه هرمز بتوانند نفت خود را از طریق دیگر صادر کنند.

* تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز به دلیلی بسته می‌شد صادرات نفتش به طور کامل متوقف می شد جمهوری اسلامی ایران بود.

* این شعاری که ما می دادیم که «ما در کنار تنگه هرمز هستیم و امنیت آن با ما است» که کاملاً هم حرف درستی بود در روز مباده مشکل عظیمی برای خودمان ایجاد می کرد و ما از این مشکل عبور کردیم.

* وقتی این طرح را خدمت مقام معظم رهبری توضیح دادم ایشان گفتند استراتژیک‌ترین طرح دولت شما این طرح است؛ این طرح از لحاظ اقتصادی و امنیت اقتصادی، انرژی و استراتژیک مهم است و می‌تواند مشتری های ما را از خرید نفت ما مطمئن کند. امروز روز اعتماد خریداران به ما است امروز روز بسیار مهمی در تاریخ انرژی کشور است. سواحل مکران برای ما مهم است، این سواحل جز توصیه‌های مقام معظم رهبری از روزهای اولیه دولت یازدهم بود.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *