بهترین بازی‌های ماشین سواری سال ۲۰۱۸


وب‌سایت دیجی رو – حسین محمودزاده: بازی‌های سبک ماشین سواری یا ریسینگ همواره یکی از محبوب‌ترین عناوین گوشی‌های تلفن همراه بوده‌اند. از زمان سیستم عامل جاوا و سیمبیان تا به امروز که گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آی او اس بازار را قبضه کرده‌اند، ماشین سواری یکی از کارهایی بود که دارندگان این ابزارهای همراه در اوقات فراغت خود انجام می‌دادند!

البته مسلماً کیفیت بازی‌های موبایلی امروز نسبت به دهه‌های گذشته به کلی فرق کرده و در حال حاضر گوشی‌های هوشمند با سخت افزار قدرتمندی که دارند حتی می‌توانند به عنوان رقیبی برای کنسول‌های بازی محسوب شوند!

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

با این مقدمه کوتاه و با توجه به محبوبیت بالای بازی‌های سبک ریسینگ در بین کاربران ایرانی، در ادامه قصد داریم تا 3 مورد برترین بازی‌های این سبک را که در سال 2018 می‌توانید تهیه کنید، برایتان معرفی کنیم. پس اگر شما هم از طرفداران ماشین سواری با موبایل هستید (!) در ادامه با ما همراه باشید.

Asphalt 9: Legends

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

بدون شک سری بازی‌های آسفالت از جمله برترین بازی‌های موبایلی تاریخ هستند. جالب است بدانید که پیش از این 14 شماره مختلف از این عنوان برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده بود و در سال 2018 نیز بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، نسخه پانزدهم تحت عنوان Asphalt 9: Legends در دسترس کاربران قرار گرفت.

آسفالت 9 را می‌توان یکی از بازی‌های موبایلی نسل جدید دانست که گرافیکی بسیار بالا و حیرت انگیز دارد. کمپانی گیم لافت که وظیفه ساخت و انتشار بازی را بر عهده داشته، با فاصله زمانی 5 ساله نسبت به آسفالت 8، این بازی جدید را روانه بازار کرده و خوشبختانه این همه صبر کردن کاملاً ارزشش را داشته است. اگر چه هنوز هم تمامی المان‌های اصلی سری بازی‌های آسفالت در آسفالت 9 وجود دارد، اما این شماره نسبت به گذشته از لحاظ گرافیکی و گیم پلی به کلی متحول شده است.

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

گیم لافت ادعا کرده که آسفالت 9 گرافیک بازی‌های کنسولی را به شما ارائه می‌کند و البته با توجه به تجربه این شرکت در آثار گذشته نباید به هیچ وجه این ادعا را نادیده گرفت. در آسفالت 9 همه چیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. طراحی خودروها به قدری عالی است که واقعاً در نگاه اول ممکن است این بازی را با عناوین کنسولی اشتباه بگیرید. در کنار این طراحی‌ها، نورپردازی و سایه گذاری حرفه‌ای و البته صداگذاری بسیار جذابی که انجام شده، شما را هر چه بیشتر در فضای بازی غرق خواهد کرد.

برای بخش مرحله‌ای و تک نفره آسفالت 9 بیش از 60 فصل و 800 مسابقه طراحی شده و این یعنی تا مدت‌ها می‌توانید با این بازی سرگرم باشید. اما مطمئناً یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی Asphalt 9: Legends، بخش رقابت‌های آنلاین آن است که امکان برگزاری مسابقات 8 نفره را فراهم کرده است. کنترل خودروها در بازی همانند نسخه‌های قدیمی‌تر این مجموعه، در دو حالت دستی و یا به کمک سنسور شتاب سنج امکان پذیر است و هر دو حالت به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند.


Real Racing 3

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

بازی‌های سبک ریسینگ در حالت کلی به دو دسته آرکید و شبیه‌ساز رانندگی تقسیم می‌شوند. در عناوین آرکید بیش از هر چیز به مفرح و هیجان انگیز بودن بازی اهمیت داده می‌شود و در این بین ممکن است تجربه شما از رانندگی خودرو هیچ شباهتی با آنچه که در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد، نداشته باشد. از بارزترین نمونه‌های این سبک در بین بازی‌های موبایلی می‌توان به سری آسفالت اشاره کرد که در بخش اول نیز مفصل درباره آخرین شماره آن توضیح دادیم.

اما دسته دوم، یعنی بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی معمولاً بیشتر در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی رواج دارند و تعداد عناوینی که در این سبک برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده بسیار معدود و انگشت شمار است. گرافیک و جزئیات بالا به همراه کنترل واقع‌گرایانه خودرو، از بارزترین ویژگی‌های شبیه‌سازهای رانندگی هستند و دقیقاً به همین دو دلیل هم کمتر شرکتی به سراغ ساخت بازی در این سبک برای گوشی‌های تلفن همراه می‌رود. البته این مسئله در مورد استودیوی Firemonkeys Studios کاملاً متفاوت بوده و بازیسازان این استودیو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سبک شبیه‌ساز رانندگی را به بهترین شکل ممکن در گوشی‌های موبایل پیاده‌سازی کنند و البته در این کار نیز کاملاً موفق بوده‌اند.

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

اولین نکته‌ای در مواجهه با Real Racing 3 متوجه خواهید شد، گرافیک واقع‌گرایانه و حیرت انگیز آن است. بدون اغراق می‌توان گفت Real Racing 3 گرافیکی در حد بازی‌های کنسولی نسل هفتم، یعنی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 دارد و جرئیات در این بازی به قدری بالا هستند که برای اجرای آن در بالاترین حد کیفیت به یک گوشی قدرتمند نیاز خواهید داشت. علاوه بر گرافیک، نورپردازی و صداگذاری بازی نیز بی‌نقص انجام شده و در حین بازی کاملاً فراموش خواهید کرد که در حال انجام آن در گوشی موبایل هستید!


Need For Speed: No Limits

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

Need For Speed یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های ریسینگ در دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که تاکنون ده‌ها شماره از آن برای پلتفرم‌های گوناگون در چندین نسل مختلف عرضه شده است. این سری از همان اوایل محبوب شدن بازی‌های موبایلی، وارد دنیای گوشی‌های تلفن همراه شد و نسخه‌های مختلفی از آن برای سیستم عامل جاوا، سیمبیان و … منتشر گردید. اما با قدرت گرفتن گوشی‌های هوشمند در یک دهد گذشته، حضور Need For Speed آنچنان که باید و شاید پررنگ نبوده و نتوانسته از لحاظ تعداد عناوین، دوست‌داران این سری را راضی کند. ولی به هر حال همین تعداد معدودی که منتشر شده از کیفیت بالایی بوده و همواره جزو محبوب‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ در گوشی‌های هوشمند به شمار آمده‌اند.

آخرین شماره از این مجموعه برای گوشی‌های هوشمند در سال 2015 و تحت عنوان Need for Speed: No Limits عرضه شد و کماکان با توجه به آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌های انجام شده، هنوز هم جزو برترین بازی‌های ریسینگ موبایلی محسوب می‌شود. البته بر خلاف دیگر بازی‌های موبایلی عرضه شده از این مجموعه، Need for Speed: No Limits به صورت آنلاین ارائه شده و برای بازی کردن آن نیازمند اتصال پایدار اینترنت خواهید بود. با اینکه وجود چنین محدودیتی ممکن است در نگاه اول چندان خوشایند نباشد اما با توجه به اینکه در حال حاضر سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به حد کاملاً قابل قبولی رسیده، می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

3 بازی ماشین سواری برتر موبایلی که در سال 2018 می‌توانید تجربه کنید

گرافیک هنری Need for Speed: No Limits بسیار تحسین برانگیز و حرفه‌ای طراحی شده و به هیچ وجه خسته کننده نخواهد شد. در این بازی به تمام جزئیات گرافیکی از جمله خودروها و محیط اطراف به خوبی دقت شده و از لحاظ بصری کاملاً شما را راضی خواهد کرد. در کنار طراحی هنری زیبا، قابلیت تغییر نمای دوربین نیز یکی از مهیج‌ترین بخش‌های بازی است که تجربه آن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. همچون عناوین کنسولی Need for Speed در این بازی نیز شاهد رقابت‌های نفس‌گیری در سبک‌های مختلف، از مسابقات معمولی و امتیازی گرفته تا دریفت کشیدن و انجام حرکات نمایشی، هستیم. کنترل بازی نیز در تمامی این نوع مسابقات به شکلی قابل قبول و بهینه طراحی شده و رقابت با خودروهای دیگر در بازی کاملاً لذت‌بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *