بر جای مانده از حذف دراماتیک لیورپول؛ سدی به نام اوبلاک

[ad_1]

قهرمان فصل گذشته وداعی زودهنگام با لیگ قهرمانان داشت.

به گزارش سایت نود، شاگردان کلوپ در چند هفته اخیر از دوران خوب خود فاصله گرفته‌اند؛ نشان به آن نشان که ابتدا در جام حدفی انگلیس با 2  گل از چلسی فرانک لمپارد شکست خوردند و سپس در بازی برگشت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل شاگردان سیمئونه در اتلتیکو مادرید زانو زدند..

لیورپول در بازی رفت و در اسپانیا با نتیجه  یک –  صفر مغلوب میزبان خود شده بود و هواداران لیورپول امید داشتند تیمشان مانند سال گذشته که در آنفیلد توانسته بود بارسلونا را شکست دهد، امسال هم مقابل یک تیم اسپانیایی بتواند این کار را تکرار کند، با نتیجه مطلوب پیروز شود و به مرحله بعد صعود کنند.

بازی همان‌طوری که پیش بینی می‌شد با حملات و فشار لیورپولی روی دروازه اوبلاک شروع شد و هر لحظه بر فشار بازیکنان لیورپول افزوده می‌شد اما یک سد محکم به نام یان اوبلاک یک تنه مقابل حملات لیورپول ایستادگی می‌کرد. و دروازه تیمش را بسته نگه داشت.اما بالاخره شاگردان کلوپ در لیورپول با سانتر دقیق چمبرلین و ضربه سر فینالدوم گل اول بازی را در دقیقه 43 به ثمر رساندند و در مجموع بازی های رفت و برگشت بازی را به تساوی کشاندند.

با شروع نیمه دوم تیم لیورپول به هجوم خود ادامه داد اما با درخشش دوباره اوبلاک روبه رو  شد و نتوانست گل دوم را به ثمر برساند و با همان تک گل واینالدوم 90 دقیقه قانونی بازی به پایان رسید تا 2 تیم با استراحتی کوتاه به وقت اضافی پا بگذارند.

وقت های اضافه همه چیز تغییر کرد و بازی کاملا عملکردی دگرگون پیدا کرد، هجوم شاگردان کلوپ در دقیقه 94 جواب داد و روی ضربه سر فیرمینو بعد از اصابت با تیر دروازه و برگشت توپ جلوی پای او دروازه خالی اتلتیکو مادرید باز شد و لیورپول 2 بر صفر پیش  افتاد تا بازی در مجموع 2 – یک  به صعود لیورپول شود و آنها در آستانه صعود قرار بگیرند.

حالا تقریبا 25 دقیقه وقت برای جبران اتلتیکو مادرید باقی مانده بود و شاگردان سیمئونه باید از لاک دفاعی خود خارج می شدند و با زدن یک گل شرایط را برای صعود خود فراهم کنند.سیمئونه در دقیقه 56 مارکوس یورنته را جایگزین دیگو کاستا کرده بود که با عصبانیت کاستا مواجه شده بود اما نه کاستا و نه سیمئونه خبر نداشتند  یورنته قرار است زندگی را به  مادرید برگرداند و نجات بخش تیم خود باشد.در دقیقه 97 بازی و  در حالی که  آدریان دروازه بان لیورپول می‌توانست با یک ضربه بلند توپ را از دروازه لیورپول دور کند با یک ضربه زمینی توپ را به اشتباه به فلیکس پرتغالی تقدیم کرد و او با یک پاس به یورنته توانست او را در شرایط خوبی قرار دهد ،یورنته هم با  ضربه بغل پا دروازه لیورپول را از پشت محوطه جریمه باز کرد.

این برای سیمئونه و بازیکن جوان اسپانیایی تیم اتلتیکو پایان کار نبود و در حالی که لیورپولی‌ها سروپا حمله شده بودند تا نتیجه را جبران کنند، اوبلاک باز هم دروازه خود را بسته نگه داشت.

اتلتیکو مادرید همانند اکثر دقایق بازی چشم به ضد حمله دوخته بود که آلوارو مواراتا با حرکت در زمین لیورپول یورنته را در پشت محوطه جریمه لیورپول صاحب توپ کرد تا این ناجی تیم اتلتیکو برای دومین بار گل دوم خودش و تیمش را در دقیقه 105 به ثمر برساند و کار شاگردان کلوپ را سخت تر از قبل کند.

پیش بینی می‌شد لیورپولی  دقایق باقی مانده خود را به آب و آتش بزند و نتیجه را برگردانند اما برخلاف میل و پیش بینی،  این بازیکنان اتلتیکو مادرید بودند که توانستند با یک ضد حمله 2 نفره از طرف یورنته و موراتا بازهم گلزنی کنند و  این بار روی پاس گل یورنته و گل موراتا بازی را 3- 2 به سود خود به پایان برسانند تا در 2 بازی رفت و برگشت به پیروزی برسند.

در پایان، یان اوبلاک اسلوونیایی  بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

 

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *