بازگشایی ۸۰درصد مرز‌های کشور


خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 80 درصد از مرزهای تجاری بازگشایی شده است، گفت: دولت ارزآوری 41 میلیارد دلاری را برای صادرات سال جاری هدفگذاری کرده است.

حسین مدرس خیابانی صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان ساوجبلاغ، در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه در وزارتخانه اقداماتی با هدف تحقق شعار جهش تولید برنامه ریزی شده است، گفت: مهمترین موضوع این روزهای واحدهای تولیدی و کارخانجات تأمین مواد اولیه است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت اصلی خود را تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی مقرر کردیم، ادامه داد: مسئله مهم دیگری که در راستای تحقق شعار سال در دستورکار قرار گرفته، مسئله ارزآوری و صادرات است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه 80 درصد مرزهای تجاری کشور بازگشایی شده است، اظهار کرد: برای سال جاری 41 میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تجارت بعد از کرونا به حالت قبل بازگشته است، بیان کرد: در ماه‌های ابتدای سال شاهد ایجاد شکاف عمیق در بحث تجارت و صادرات بودیم که علت آن تنها شیوع کرونا ویروس بود و خوشبختانه شرایط امروز به حالت قبل از شیوع کرونا بازگشته و در حال جبران هستیم.

این مقام مسؤول تولید کشور را وابسته برشمرد و ادامه داد: از لحاظ تأمین مواد اولیه و تجهیزات به قطعات و مواد خارجی وابسته هستیم و سعی داریم در این حوزه گام های مؤثری برداریم.

وی اضافه کرد: جلسات مختلفی در راستای خودکفایی برگزار شده است و مقرر شد با کمک و همکاری صنایع دفاعی در حوزه تقویت ساخت داخل اقدام کنیم، بدون شک با صادرات و ساخت داخل می‌توانیم شعار سال را عملی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان یادآور شد: علی رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلاتی که سر راه حوزه اقتصادی قرار گرفته است شاهد افزایش تولید اغلب اقلام ساخت داخل هستیم و این مهم بیانگر توان و انرژی صنعتگران داخلی است.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *