انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان دکترا آغاز شد


خبرگزاری ایسنا: دفترچه انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال 99 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و براین اساس، انتخاب رشته پذیرفته شدگان آغاز شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری نیز روز یکشنبه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفت.

آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند؛ از امروز دوشنبه سوم تا روز چهار شنبه پنجم شهریور ماه می توانند نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند.

بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل تلقی می شود.همچنین در گزینش نهایی ، وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اینترنتی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

داوطلبان علاقه مند به انتخاب هر یک از کد رشته های امتحانی مربوط به دانشگاه های جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه شده اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات مندرج در دفترچه می‌توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه دانشگاه های ذیربط را نیز انتخاب کنند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ۹ مرداد ماه د حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار شد.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *