احضار وزیر ورزش به مجلس برای پیگیری بدهی ۲ میلیون یورویی‌ فدراسیون فوتبال به شستا


 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، عباس مقتدایی، درباره ضرورت رسیدگی مجلس شورای به وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان گفت: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

احضار وزیر ورزش به مجلس برای پیگیری بدهی ۲ میلیون یورویی‌ فدراسیون فوتبال به شستا/ نمی‌گذاریم حق بازنشستگان تضییع شود

نماینده مردم اصفهان با بیان این که سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است، گفت: ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌های مختلف است، داریم چرا که معتقدیم با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی ادامه داد: شنیده‌ها و برخی گزارش‌ها حاکیست سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا برای پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه‌مندی بازنشستگان و کارگران شد و گفتند چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و اظهار داشتند پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است و چرا این پول از شستا دریافت یا به تعبیری قرض گرفته شده است.

وی تاکید کرد: این گلایه‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حال هفت ماه از سال ۱۳۹۹ گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی هم نداده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد آن‌طور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران ندارد. به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، ایشان را به مجلس فراخوانده‌ام و آقای سلطانی‌فر باید بیایند و پاسخ خود را برای تاخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان بدهند.

وی افزود: نمی‌گذاریم حقی از بازنشستگان ضایع شود و با هیچ وزیری هم تعارف نداریم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتی که در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

وی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود و انشاالله در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: همین تاخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر قبل این مبلغ را تهیه و پرداخت کند، درحالی که اگر در زمان مقرر این کار را انجام می‌داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

مقتدایی اظهار کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *