آمریکا برای توقف حملات هنگام انتخابات، التماس می‌کرد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کتائب حزب الله عراق با بیان اینکه موضع مقاومت در این کشور در برابر نظامیان آمریکایی تغییر نکرده، از دولت عراق خواست در برابر اقدامات و خواسته‌های واشنگتن شفاف باشد؛ همچنانکه اعلام کرد آمریکا برای متوقف کردن حملات مقاومت در زمان انتخابات، التماس می‌کرد.

محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب الله در پاسخ به پرسشی در خصوص اعلام آمریکا برای خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی از عراق گفت: ما به هیچ عنوان به آمریکا و مواضعش اطمینان نداریم به این دلیل که در گذشته بار‌ها اعلام کرد که نیروهایش را خارج خواهد کرد، اما پس از مدتی دروغ بودن آن مشخص شد، شمار زیادی از سربازان آمریکایی در عراق مستقر شده و نیرو‌های جدیدی وارد این کشور شده‌اند، همچنین نیرو‌های جدید آمریکایی از عراق وارد سوریه شدند. تمام این‌ها نشان دهنده جدی نبودن آمریکا در زمینه پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق است و می‌خواهد اینکه در این زمینه وقت کشی کرده و افکار عمومی را فریب دهد، اما مردم عراق به خوبی از این موضوع آگاهند،

او در ادامه گفت: حضور این نیرو‌ها باعث ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در عراق شده است که به همین دلیل حل آن نیازمند حمایت جدی دولت عراق از مصوبه مجلس نمایندگان در زمینه ضرورت خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور است، حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق پذیرفتنی نیست، چه هزار نفر باشند، چه دو هزار نفر یا حتی یک نفر، لذا امروز در این زمینه توپ در زمین دولت و جناح‌های سیاسی عراق است.

سخنگوی حزب الله عراق همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده خروج امریکا از عزاق گفت: شرایط و طرف‌هایی به این پرونده ورود کرده‌اند تا هرگونه بهانه از آمریکایی‌ها گرفته شود. متاسفانه، بسیاری از طرف‌های داخلی یا منطقه‌ای آمریکا را تحریک می‌کنند در پاسخ به حملات به نیرو‌های اشغالگر (آمریکایی) گروه‌های مقاومت و محور مقاومت را هدف قرار دهد. برخی طرف‌های بین‌المللی پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند که گفته می‌شود پیام‌های التماس‌آمیز است. آمریکا برای متوقف کردن این حملات حداقل در دوره انتخابات التماس می‌کرد؛ چرا که این دولتی که انتخابات را باخته است، بر پیروزی در این انتخابات حساب باز کرده بود و نمی‌خواست طی این انتخابات خللی یا بحران امنیتی ایجاد شود که به ضرر آن تمام شود.


این مطلب برایم مفید است




0


نفر
این پست را پسندیده اند

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *