آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا در سطح ملی/ وضعیت آرای الکترال

[ad_1]


بر اساس داده‌سنجی‌های پایگاه خبری-تحلیلی RealClearPolitics در نظرسنجی‌های اخیر (۲ تا۱۵ اکتبر) در سطح ملی بطور میانگین جو بایدن ۵۱/۲ درصد و دونالد ترامپ ۴۲/۳ درصد از آرای عمومی را از آن خود کرده است. 

کمترین اختلاف میان دو نامزد انتخاباتی مربوط به نظرسنجی موسسه راسماسن (Rasmussen) است که فاصله نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه را ۵ واحد درصد گزارش داده است. بیشترین آن نیز مربوط به نظرسنجی موسسه USC است که این فاصله ۱۲ واحد درصد برآورد شده است.

موسسه راسماسن در میانه سپتامبر (ماه قبل) این اختلاف را ۱ واحد درصد به نفع ترامپ گزارش کرده بود. در هفته سوم سپتامبر این اختلاف را ۱ واحد درصد به نفع بایدن، در هفته پایانی سپتامبر ۸ واحد درصد به نفع بایدن ارزیابی کرد. و هفته گذشته (هفته اول اکتبر) فاصله ۲ نامزد را تا ۱۲ واحد درصد برآورد کرد.

نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰

فاصله ۸/۹ واحد درصدی ۲ نامزد در حالی است که در روزهای اخیر این اختلاف تا ۱۰/۸ واحد درصد نیز افزایش یافته بود اما به نظر می‌رسد ترامپ تدریجا در حال احیای پایگاه رأی خود است.

پیشتازی ۸/۹ واحد درصدی بایدن نسبت به ترامپ در حالی است که هیلاری کلینتون در زمان مشابه (۱۸ روز تا رأی‌گیری نهایی) در سال ۲۰۱۶ با ۵/۸ واحد درصد نسبت به ترامپ پیش بود. بر این اساس بایدن با ۳/۱ واحد درصد نسبت به هیلاری کلینتون شرایط بهتری دارد. با این حال در روزهای گذشته این فاصله میان پیشتازی بایدن ۲۰۲۰ و کلینتون ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

نمودار زیر بازه زمانی یک‌ساله یعنی از اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰ را شامل می‌شود و تغییرات میانگین نظرسنجی‌های ملی برای جو بایدن با رنگ آبی و برای دونالد ترامپ با رنگ قرمز مشخص شده است. همانطور که مشخص است فاصله ۲ کاندیدا که معادل ۸/۹ واحد درصد گزارش شده در ۳ روز اخیر وارد روند کاهشی شده است.
نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰

در حالی که RCP اختلاف ۲ نامزد را ۸/۹ واحد درصد ارزیابی کرده است، دیگر پایگاه‌های داده‌سنجی با اندکی اختلاف این عدد را بیشتر یا کمتر گزار کرده‌اند؛

وب‌سایت ۵۳۸ (FivethTrtyEight) در میانگین نظرسنجی‌های اخیر آرای بایدن را ۵۲/۳ درصد و ترامپ را ۴۱/۸ درصد و اختلاف این ۲ را ۱۰/۵ واحد درصد برآورد کرده است. با این حال پیش‌بینی این وب‌سایت کمی‌تعدیل‌شده‌تر به نظر می‌رسد و در آن بایدن ۵۳/۵ درصد و ترامپ ۴۵/۲ درصد از آراء را در اختیار دارد و اختلاف آن‌ها ۸/۳ واحد درصد پیش‌بینی شده است.

مدل پیش‌بینی نشریه اکونومیست نیز در آخرین برآورد خود آرای بایدن را ۵۴/۳ درصد و ترامپ را ۴۵/۷ درصد پیش‌بینی کرده که حاکی از فاصله ۸/۶ واحد درصدی دو کاندیداست.

[ad_2]

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *