گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟


وب‌سایت اعتمادآنلاین – مژده اصغرزاده: به نظر شما آیا کتابی در جهان وجود دارد که میلیون‌ها دلار قیمت داشته باشد؟

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

پاسخ این است: بله، بعضی از کتاب‌ها آن‌قدر ارزشمند هستند که مردم حاضرند میلیون‌ها دلار بابت‌شان پول بپردازند. در این مطلب به بررسی گران‌ترین کتاب‌های دنیا می‌پردازیم:

۱. مجموعه نسخ خطی لستر (Codex Leicester)

۳۰.۸میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

این کتاب مجموعه‌ای از نوشته‌های علمی لئوناردو داوینچی است و بیل گیتس آن را در حراجی کریستی در نیویورک با قیمت ۳۰.۸میلیون دلار خرید. این کتاب تفسیری بی‌سابقه از ارتباط بین هنر و علم و همچنین قدرت خلاقیت فرایند‌های علمی است. این اثر مخلوطی از مشاهده‌ها و نظریه‌های داوینچی درباره نجوم، ویژگی‌های آب، سنگ و فسیل، و نور‌های کیهانی است.


۲. مگنا کارتا (The Magna Carta)

۲۱.۲میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

مگنا کارتا یا منشور کبیر مجموعه قوانینی است که پادشاه انگلیس (جان) آن را تبیین کرده است. این سند بسیار مهم است، زیرا یکی از چهار نمونه بازمانده از ۱۲۱۵ نوشته‌ای است که نشان از تاریخ غنی آن کشور دارد. تنها هدف این نوشته حفظ صلح و امنیت است و از قوانینی تشکیل یافته که همه مردم از جمله پادشاه می‌بایست بدان عمل می‌کردند و در صورت تخلف از آن مجازات می‌شدند.


۳. انجیل سنت‌کاتبرت (The St. Cuthbert Gospel)

۱۴.۳میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

انجیل سنت‌کاتبرت متعلق به اوایل قرن هشتم میلادی است و به زبان لاتین نوشته شده. کتابخانه بریتانیا این کتاب را به قیمت ۱۴.۳میلیون دلار خرید؛ اما امروزه آن را برای بازدید عموم در یک گالری به نمایش گذاشته‌اند. این کتاب نسبت به کتاب‌های عصر خود بسیار ارزشمندتر است و به خوبی از آن نگهداری کرده‌اند. جلد این انجیل از چرم ساخته شده و کوچک‌ترین کتاب مقدس دوره آنگلوساکسون به شمار می‌رود.


۴. سرود خلیج (Bay Psalm)

۱۴میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

ریچارد مَتر (Richard Mather)، جان الیوت (John Eliot) و توماس ولد (Thomas Weld) این کتاب را نوشتند. دلیل اهمیت این کتاب این است که اولین کتاب چاپی آمریکا محسوب می‌شود. امروزه تنها ۱۱ جلد از آن در دست است که در کتابخانه‌های مشخصی می‌توان آن‌ها را یافت. دیوید رابنشتاین (David Rubenstein) این کتاب را از کلیسای قدیمی بوستون به قیمت ۱۴میلیون دلار خرید.


۵. کتاب دعای روتچیلد (Rothschild Prayer Book)

۱۳.۴میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

تاجری استرالیایی به نام کری استوکز (Kerry Stokes) این کتاب را در حراجی کریستی نیویورک به قیمت ۱۳.۴میلیون دلار خرید. این کتاب امروزه در کتابخانه ملی استرالیاست. هنرمندان زیادی در جمع‌آوری و تهیه آن دست داشتند و گفته می‌شود طی سال‌های ۱۴۹۰ تا ۱۵۲۰ تکمیل شده است.


۶. پرندگان آمریکا (Birds of America)

۱۱.۵میلیون دلار

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدام‌اند؟

این کتاب به قلم جیمز اودوبان به رشته تحریر درآمده است. تنها ۱۱۹ نسخه از آن باقی مانده و یک مجموعه چهار جلدی از آن در یک حراجی در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۱۱ و نیم میلیون دلار فروخته شد.


اینجا محل قرارگیری تبلیغ شماست… با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *