چند واقعیت تلخ درباره کرونا /مبتلایان در معرض سکته هستند؟


این پزشک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند میزان ابتلای آن‌ها به سکته بین ۲ تا ۵ درصد افزایش پیدا کرده است و تاکنون افرادی بدون داشتن فاکتورها و علائم قبلی سکته مغزی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

او تصریح کرد: کمترین عارضه‌ای که درباره بیماری کرونا در بیماران مبتلا و در سیستم اعصاب آن‌ها به ثبت رسیده است، در واقع همراهی معنادار سکته مغزی با ویروس کروناست.

h9iGpyKy8FqO

این پزشک متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: در برخی از بیماران کرونایی جوان مشاهده شد که بدون داشتن هیچ‌گونه فاکتور خاصی دچار سکته‌های مغزی شده و عروق خونی بزرگ آن‌هادرگیر شده است. 

آقا میری یادآور شد: ویروس کرونا در بدن فرد بیمار سمومی مثل اﻳﻨﺘﺮﻟﻮﻛﻴﻦ و ﺳـﺎﻳﺘﻮﻛﻴﻦ تولید می‌کند که این سموم پس از رسیدن به سلولهای مغزی باعث مسمومیت مغزی فرد بیمار می‌شوند.

او همچنین اضافه کرد: سموم فوق در فرد بیمار ایجاد حس گیجی می‌کند و باعث می‌شود میزان سطح هوشیاری او کاهش پیدا کرده و به اعصاب محیطی فرد هجوم آورد و با ایجاد نوروپاتی باعث پیدایش ضعف در اندام‌های مختلف فرد شود.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: علاوه بر عوارض مذکور که بیماری کرونا در سیستم اعصاب محیطی بدن فرد به جا می‌گذارد، عوارض دیگری هم تا مدتها در بدن او باقی خواهد ماند.

آقا میری گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا موضوع ماندگار شدن این ویروس برای جامعه پزشکی باور پذیر نبود و درمان بیماری‌های غیر حاد بسیاری از بیماران را با امید به پایان کرونا به تعویق می‌انداختیم تا موضوع بستری آن‌ها در بیمارستان‌ها ریسک ابتلا به بیماری کرونا را افزایش ندهد.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: به تاخیر انداختن درمان بیماران در معرض خطر سکته مغزی مشکلات آن‌ها را افزایش می‌دهد و در حال حاضر پذیرش و درمان این بیماران را در بیمارستان‌های تخصصی از سر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید

آقامیری همچنین اضافه کرد: در خصوص بیماران مبتلا به بیماری ام اس نیز باید بگویم که برخی از داروهایی که برای درمان و دفع حملات آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب ضعف ایمنی بیمار شده و بنابراین ریسک ابتلا به بیماری کرونا در این بیماران افزایش پیدا می‌کند و به همین علت از پذیرش آن‌ها در بیمارستان خودداری می‌کنیم.

او تاکید کرد: همکاران پزشک من در بیمارستان‌ها بیماران مبتلا به حملات حاد ام اس را با شرایط سخت پذیرش کرده و درمان آن‌ها را دنبال می‌کنند.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: خوشبختانه در زمینه بیماران تشنجی و عصبی_عضلانی، در حال حاضر با مشکلات کمتری نسبت به سایر بیماری‌ها مواجه هستیم و ضعف ایمنی کمتری برای بیمار به دنبال دارند.


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *