پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان در فصل گذشته؛ بارسلونا برای نخستین بار صدرنشین شد


فهرست پردرآمدترین باشگاه های فوتبال جهان معرفی شد.

به گزارش وبسایت نود، بارسلونا با کسب درآمدی بالغ بر ۸۴۰ میلیون یورو در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، عنوان پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان در این فصل را از آن خود کرد. این نخستین بار است که بارسلونا چنین عنوانی را تصاحب می کند. آبی و اناری پوشان همچنین نخستین باشگاه تاریخ فوتبال هستند که از مرز ۸۰۰ میلیون یورو عبور کرده اند.

در این تحقیق که توسط موسسه معتبر دلویت انجام شده (و به لیگ پولی دلویت معروف است)، رئال مادرید نیز با کسب درآمدی ۷۵۷ میلیون یورویی از منچستریونایتد سبقت گرفته و شیاطین سرخ را به رتبه سوم تنزل داده است.

منچستریونایتد با درآمد ۷۱۱ میلیون یورویی هنوز هم در بین تیم های انگلیسی بهترین شرایط را دارد. لیگ برتر انگلیس علیرغم آن که دیگر صدرنشین این لیگ را متعلق به خود نمی‌بیند، اما با داشتن ۸ نماینده در بین ۲۰ تیم نخست این لیگ را به سلطه خود درآورده است.

بعد از یونایتد، بایرن مونیخ با ۶۶۰ میلیون یورو درآمد در رده چهارم قرار دارد. پاریسن ژرمن هم با ۶۳۵ میلیون در رده پنجم این لیست قرار گرفته است. با منچسترسیتی با ۶۱۰ میلیون یورو در رده ششم قرار دارد. لیورپول (۶۰۴ میلیون یورو)، تاتنهام (۵۲۱ میلیون یورو، چلسی (۵۱۳ میلیون یورو)، یوونتوس (۴۵۹ میلیون یورو) و آرسنال (۴۴۵ میلیون یورو) همگی در بین ۱۱ تیم ابتدایی این لیگ قرار گرفته اند. اورتون و وستهم نیز خود را در این لیگ 20 تیمی گنجانده اند.

تیم های دورتموند، اتلتیکو، اینتر، شالکه، آ اس رم، لیون و ناپولی دیگر تیم های حاضر در این فهرست هستند.

۲۰۳۱


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *