ستین و بارسلونا؛ یک انتخاب موفق؟/ به حرمت تاریخ، شاید!

[ad_1]

سرمربی جدید بارسلونا برای زدودن خاطرات تلخ دوران والورده کار بسیار دشواری دارد.

به گزارش سایت نود، کیکه ستین در حالی در بین آن همه نام آشنا به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شده که کار دشواری برای ثابت کردن خودش به هواداران پرتوقع تیم آبی و اناری‌پوش دارد.

 کم‌ترین انتظار از سرمربی سابق تیم‌های لاس‌پالماس و رئال بتیس، سومین قهرمانی متوالی لالیگا برای بارسلونا و کنار زدن ناپولی دستخوش تغییرات گوناگون در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. 

 گام اول دشوار 

ستین در اولین گام باید به رختکن پرحاشیه و بازیکنان سن‌بالای پرمدعا تسلط پیدا کند.؛ کاری سخت و بسیار دشوار. میانگین سنی بارسای فعلی بالاست و بازیکنان کم اثر زیادی در تیم وجود دارند. اگر ستین بتواند جو رختکن تیم را کنترل کند، گام اول را محکم برداشته است. به دست آوردن دل هواداران و جلب رضایت بازیکنان، حداقل در مقطع فعلی برای او مهم‌تر از هر موضوع دیگری به نظر می‌رسد.

 2 دلیل بارسلونا برای جذب ستین

در واقع بارسلونا به2 دلیل این سرمربی را جذب کرده است. دلیل اصلی سبک جذاب و تماشاگرپسند مبتنی بر مالکیت توپ این سرمربی در لاس‌پالماس و بتیس است. بارسلونا قصد دارد با تفکرات او سبک یکنواخت والورده را از خاطره‌ها پاک کند. دلیل دوم، نزدیکی تفکرات ستین با فلسفه بارسلوناست. سرمربی جدید بارسا معتقد است تیمش باید 90 دقیقه توپ را در اختیار د اشته باشد چون در این صورت تنها اشتباه بازیکنان خودی به رقیب فرصت می‌دهد، نه هیچ عامل دیگری. بارسلونا هم از زمان کرایف، تیمی مبتنی بر بازی مالکانه و هجومی بوده است.

دشواری‌های پیش‌رو

 علاوه بر غیبت طولانی‌مدت سوارس مصدوم و آینده مبهم ویدال، چگونگی تعامل با بارتومئو، مدیر عامل و آبیدال، مدیر ورزشی باشگاه هم دغدغه‌های ستین است. جدایی تودبیو، خرید یک جایگزین برای او در خط دفاعی در فرصت باقی مانده تا پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی را ضروری جلوه می‌دهد.  به هرحال مرد 61 ساله در حالی روز پنج‌شنبه در جلسه معارفه‌اش شرکت می‌کند که می‌داند در اروپا و لالیگا فرصت زیادی برای اشتباه کردن ندارد و باید خیلی زود نتیجه بگیرد و گرنه بند فسخ قرارداد در پایان فصل فعال می‌شود و او رویای 2 و نیم سال حضور در نوکمپ را به شکل یک کابوس خواهد دید!

1977

 

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *