ربات ۱۸ متری ژاپنی‌ها راه رفت! +عکس


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایسنا به نقل از دیلی میل، این ربات غول پیکر انسان نما موسوم به “RX-۷۸-۲ Gundam” با توانایی راه رفتن و حرکت ۲۴ درجه‌ای، پیشرفته‌ترین ربات در این اندازه است که تاکنون ساخته شده است و چالش‌های مهندسی ساخت آن بسیار زیاد بوده است.

ربات ۱۸ متری ژاپنی‌ها راه رفت!

این ربات از یک پویانمایی خاطره انگیز با همین نام در ژاپن الهام گرفته شده است که اولین بار در سال ۱۹۷۹ پخش شد و اثر غیرقابل انکاری بر فرهنگ ژاپنی و دنیای پویانمایی گذاشت.

به عنوان مثال هر دست این ربات عظیم الجثه دو متر طول دارد و انگشتان دست کاملاً مفصل دارند. این ربات همچنین دارای مچ دست چرخان با آرنج و شانه‌های قابل حرکت است.

وزن هر دست شامل کلیه موتورها، کابل کشی و بدنه باید زیر ۲۰۰ کیلوگرم نگه داشته شود تا اطمینان حاصل شود که موتورها می‌توانند کار کنند.

محل استقرار این ربات بندر یوکوهاما  ژاپن است و اخیرا توانست راه برود. البته این ربات هنوز سر ندارد و مراحل تکمیل آن باقی مانده است.

در ابتدا قرار بود این ربات در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به معرض دید عموم گذاشته شود ولی پاندمی “کووید-۱۹” این افتتاحیه بزرگ را با تاخیر تقریبا یک ساله مواجه کرد.


این مطلب برایم مفید است




2


نفر
این پست را پسندیده اند


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *