درمان افسردگی با میوه | رژیم غذایی موثر برای درمان افسردگی را بدانید


افرادی که دچار افسردگی هستند به منظور بهبودی باید سبک زندگی خود را تغییر دهند یکی از تغییرات مهم و موثر ایجاد عادات غذایی سالم می باشد.یافته ها نشان می دهد موادغذایی میتوانند در کاهش علایم افسردگی نقش پررنگی داشته باشند در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا درباره درمان افسردگی با میوه و سایر موادغذایی بیشتر بدانید.

درمان افسردگی با میوه

نتایج بررسی جدید حاکی از آن است که مصرف تنها دو گوجه فرنگی در طول هفته باعث کاهش علائم افسردگی
می‌شود.
به گزارش نیک صالحی به نقل از سینا نیوز ؛ بر اساس این بررسی که از جمع‌آوری نتایج حاصل از
مطالعات انجام شده بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ بدست آمده، مشخص شده است که افرادی که گوجه فرنگی را هفته‌ای
تنها دو بار مصرف می‌نمایند ۴۶ درصد کمتر از دیگران به افسردگی دچار می‌شوند.
این بررسی عادات غذایی این افراد را مورد مطالعه قرار داده بود، همچنین در نتیجه این تحقیق مشخص شده بود
که افراد مبتلا به افسردگی نیز پس گنجاندن گوجه فرنگی در رژیم غذایی خود، به میزان ۸۳ درصد در علائم
این بیماری بهبود مشاهده کرده بودند.

گوجه فرنگی و درمان افسردگی

پیش از این گزارشی در خصوص هیچیک از میوه‌ها با چنین قدرتی از تاثیر بدست نیامده بود.

بررسی‌های پیشین نشان داده بودند که ترکیبات و مواد موجود در گوجه فرنگی رسیده، گلوکز، فروکتوز، ساکاروز و تقریبا تمام
آمینواسیدهای اصلی به استثنای ترپتوفان است.
همچنین دانشمندان معتقدند مصرف غذاهایی همچون کلم، همیپ، پیاز و کدو نیز بر سلامت روانی افراد موثر است منتها تاثیر
هیچ یک به اندازه مصرف گوجه فرنگی نیست.
دکتر «لائورا پینگوتن» محقق موسسه علوم گیاهی سیاتل می‌گوید: «گوجه فرنگی سرشار از ویتامین است، همین باعث کاهش ۵۳ درصدی
احساس اضطراب در افرداد می‌شود.»

بد نیست سایر مواد غذایی توصیه شده برای درمان افسردگی را بشناسید

ویتامین c: باعث کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد می‌شود.

اسیدفولیک: به اصطلاح ویتامین ب ۹، که باعث افزایش سطح سروتونین می شود.

تریپتوفان: یک اسید آمینه ضروری است، که به طور طبیعی باعث آرام شدن شما می‌شود و به ایجاد سروتونین نیز کمک می‌کند.

فنیل آلانین: نوع دیگری از اسید آمینه که ترشح اندروفین را تحریک میکند.

اسید‌های چرب امگا ۳: باعث ثبات ذهنی، بهبود تمرکز و جلوگیری از افسردگی می شود

کلسیم و منیزیم: باعث تولید نوروترانسمیتر‌های شما می‌شود.

پتاسیم: سیستم عصبی شما را آرام میکند، باعث تحریک پذیری و کاهش افسردگی می شود.

ماهی‌ها

انواع ماهی‌های دریایی منبع غنی اسید‌های چرب ضروری و پروتئین‌هایی هستند که همراه با کنترل وزن به حفظ سلامت سیستم قلبی هم کمک می‌کنند.

ماهی‌ها برای مقابله با افسردگی توصیه می‌شوند چراکه کمبود نوعی از اسید‌های چرب موجود در آن‌ها موجب تشدید علائم افسردگی می‌شود.

سبزیجات برگ سبز و کاهش افسردگی

با توجه به محتوای بالای منیزیوم، سبزیجات برگ سبز به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبی خود را متعادل کنید بنابراین آن‌ها برای برخورد با اختلالات عاطفی، مانند:اضطراب و افسردگی هستند.

آجیل

آجیل، سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳، اسید‌های آمینه، مواد معدنی، مانند: پتاسیم و منیزیم است، که همگی باعث افزایش سلامتی می‌شوند.

شکلات و افسردگی

کاکائو و شکلات تیره رنگ برای افسردگی

ماده اصلی در شکلات تیره، یکی از بهترین غذا‌ها در رژیم غذایی است، که برای افسردگی تجویز شده است.ماهی‌ها
اسید‌های آمینه باعث بهبود تولید سروتونین می‌شود که انتقال دهنده عصبی از شادی است.

جو دوسر سبوس دار

جو دوسر سبوس دار منبع طبیعی ویتامین‌های گروه B و فیبرهاست که فرایند هضم را تسهیل کرده و سطح قند خون را متعادل می‌کند که مانع از افزایش ناگهانی قند خون که معمولا علت حالات تندخویی و پرخاشگری است می‌شود.

سینانیوز -باشگاه خبرنگاران جوان


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید ۰۹۱۲۴۹۶۴۰۴۶

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *