این درد ناگهانی نشانه کرونا نیست


ایرنا: بروز ناگهانی دردهای عضلانی در ناحیه مچ پا یا بازوها بدون عوارض دیگری مثل تب، سردرد و سرفه نشانه بیماری کرونا نیست.

حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد، در رابطه با ایجاد درد ناگهانی در عضله مچ پا و ارتباط آن با کرونا گفت؛ بروز ناگهانی و احساس دردهای عضلانی در نواحی مچ پا یا بازوها اگر علائمی همچون تب، سردرد و سرفه را همراه نداشته باشد، نشانه بیماری کرونا نیست.

این درمانگر کلینیک درد ادامه داد: شایع ترین علت بروز دردهای عضلانی، کشیدگی تاندون و آسیب‌های عضلانی است و به تنهایی ربطی به کرونا ندارد. محمدی اظهار داشت: در صورت بروز این دردها باید علت را پیدا کنیم یا ورزشهای سنگین را کمتر انجام دهیم، عضلات‌مان را گرم نگه داریم و از داروهای ساده ضد درد استفاده کنیم.

فوق تخصص کنترل و درمان درد، به ادامه دار بودن درد در این نواحی در برخی افراد اشاره کرد و ادامه داد: اگر دردها بهبود نیابد، درمان ها به صورت فیزیوتراپی، یا از تزریقات داخل تاندونی مثل ارتوکین تراپی پیشنهاد می شود و در آخر عمل جراحی توصیه خواهد شد.

در گزارش اولیه مربوط به نشانه‌های اصلی کرونا، بیشتر افراد مبتلا دچار تب بودند اما اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران دارای تب هستند.

اما بر اساس اظهارات متخصصان ایرانی می توان گفت که علایم شایع کرونا در مردم ایران عبارتند از: سرفه خشک، گلودرد، اختلالات بویایی و چشایی، کوفتگی بدن، درد عضلات و تنگی نفس و در مواردی خلط خونی ، تب بالا، راش پوستی و قرمزی چشم در ۵۰ درصد بیماران، علائم گوارشی شامل اسهال و استفراغ در ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماران، نبود هر گونه علایم حاکی از بیماری در ۲۰ درصد مبتلایان.

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *