این خوراکی‌ها به خواب شبانه شما کمک می‌کنند


به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازانتخاب، بسیاری از افراد تمایلی ندارند از دارو‌های خواب آور استفاده کنند و بنابراین از خوراکی‌های مختلف برای بهتر خوابیدن استفاده می‌کنند. اما این خوراکی‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

قارچ‌های سفید و خام حاوی ۳۱۸ میلی گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم وعده هستند. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا/ سان دیگو نشان می‌دهد این عنصر می‌تواند به تقویت خواب کمک کند، بنابراین ارزش دارد که قارچ‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Nature Journal، پری بیوتیک‌های غذایی می‌توانند میکروبیوم روده را تغییر دهند و همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا از اختلالات ناشی از استرس در خواب جلوگیری کنید. خبر خوب این است که منابع زیادی از پری بیوتیک‌ها وجود دارد. مثلاً می‌توانید با کمک هندوانه شروع کنید.

 آیا به دنبال منبع دیگری از پری بیوتیک‌ها هستید؟ چرا بادام هندی‌های سالم را به عنوان میان وعده نمی‌خوریم؟ اطلاعات دانشگاه موناش نشان می‌دهد که این مغز‌ها سرشار از ترکیب هستند. با توجه به این نکته و براساس تحقیق ذکر شده در Nature Journal، خوردن این مواد می‌تواند مانع از اختلال در خواب شود.

دانه‌های انار را روی سالاد خود بپاشید یا این میوه را به عنوان یک دسر مزه دار بخورید. طبق اطلاعات دانشگاه موناش، انار منبع غنی دیگری از پری بیوتیک‌ها است. پری بیوتیک‌ها به کاهش اختلالات خواب کمک می‌کنند.

ممکن است پیاز باعث ریزش اشک از چشمان شما شود، اما پیاز می‌تواند راز بهتر خوابیدن شما نیز باشد. اطلاعات دانشگاه موناش این سبزی را به عنوان منبع طبیعی پری بیوتیک برجسته می‌کند. بر اساس تحقیق از مجله Nature Journal، این بدان معنی است که خوردن پیاز به طور منظم می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر مثبت بگذارد.

ربات سرخطی بورس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *