انتقاد تند سازمان ملل علیه رفتارهای ترامپ


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود اعلام می کنند که مقامات آمریکا در اقدامات لازم برای کشف، نظارت و جلوگیری از حوادث نژادپرستانه و بیگانه ستیزی علیه آمریکایی های آسیایی کوتاهی کرده اند.

به نوشته کارشناسان سازمان ملل، خشونت و حملات علیه مردم از نژاد آسیایی از زمان آغاز شیوع کرونا به یک سطح هشدار دهنده رسیده است.

تندایی آچیوم گزارشگر ویژه در مورد انواع اقدامات نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی به شبکه ان بی سی نیوز گفت که رییس دولت (ترامپ) اساساً شرایطی را محیا می کند که گروههای خاصی (آمریکایی های آسیایی) به اشتباه با شیوع ویروس کرونا در ارتباط قرار می گیرند، این از نظر حقوق بشر واقعاً یک مشکل جدی است.

به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا رییس جمهوری آمریکا بارها انگشت اتهام خود را به سمت چین گرفته و این کشور را مسئول گسترش این ویروس در سطح جهانی است.

ترامپ در ماه گذشته در سخنرانی ویدیویی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از این سازمان خواست چین را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان اعلام کند.

ترامپ با تأکید بر اینکه بزرگترین مبارزه جهانی پس از جنگ جهانی دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا در جریان است٬ اظهار داشت: ویروس چینی (کووید-۱۹) در ۱۸۸ کشور٬ جان بسیاری را گرفته است. در ایالات متحده آمریکا نیز بزرگترین بسیج عمومی را پس از جنگ جهانی دوم آغاز کردیم.

تحلیلگران رسانه های غربی به این موضوع اشاره داشتند که حمله صریح ترامپ به چین در نطق هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل که آن را کارکردی  تبلیغاتی در جهت دهی به افکار عمومی خواندند، در همین حال ترامپ با آگاهی از میزان نفرت رو به افزایش آمریکایی ها نسبت به چین بنابر نظرسنجی های صورت گرفته، تلاش کرد تا هرچه بیشتر برای مساله مانور دهد.

 

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *