ارتش آذربایجان وارد کلبجار شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جمهوری آذربایجان بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور وارد منطقه «کلبجار» که تحت اشغال ارمنستان قرار داشت، شده‌اند.

کلبجار دومین منطقه از سه منطقه‌ای است که طبق توافق آتش‌بس، ارمنستان موافقت کرد که آن را به باکو تحویل دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش جمهوری آذربایجان روز ۲۵ نوامبر (۵ آذر)‌ بر اساس توافقی که میان ارمنستان و آذربایجان با میانجی‌گری روسیه به امضا رسید وارد منطقه کلبجار شدند.

جمعه گذشته نیز جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کنترل منطقه آغدام را از ارمنستان تحویل گرفته است.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان روز ۱۹ آبان گذشته از حصول توافق بر سر اتمام درگیری‌ها بر سر قره باغ کوهستانی خبر دادند.

بر اساس بخشی از این توافق 10 بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکول پاشینیان» از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

در توافق آمده است: منطقه آغ‌دام و اراضی جمهوری آذربایجان در منطقه قازاخ که تحت سیطره جمهوری ارمنستان بود، از تاریخ ۲۰ نوامبر(۳۰ آبان) به آذربایجان واگذار خواهد شد. جمهوری ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری‌ ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند

 

 

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *