میزان نارضایتی از مکرون به بالاترین حد خود رسید


ایرنا: براساس آخرین نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شده است، ۶۵ درصد از فرانسوی‌ها به رئیس‌جمهوری این کشور و دولتش اعتماد ندارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه “ب.اف.ام تی وی” فرانسه، اعتصاب های فرانسه که امروز وارد دوازدهمین روز خود شده، موجب شده است تا محبوبیت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ادوارد فیلیپ نخست وزیر این کشور، کاهش یابد.

بر اساس آخرین نظرسنجی که امروز منتشر شده است، ۶۵ درصد از پرسش شوندگان هیچگونه اعتمادی به رئیس جمهور فرانسه و دولتش ندارند. براساس این نظرسنجی، تنها ۳۰ درصد گفته اند که به سیاست های اقتصادی مکرون و ادوارد فیلیپ اعتماد دارند.

میزان نارضایتی از مکرون به بالاترین حد خود رسید

پنج درصد از پرسش شوندگان نیز در این باره ابراز بی اطلاعی کرده اند.

این نظرسنجی در روزهای دوازدهم و سیزدهم دسامبر و از یکهزار و سه نفر فرانسوی بالای هجده سال انجام شده است.

افزایش بی اعتمادی به دولت فرانسه در حالیست که ادوارد فیلیپ هفته گذشته تلاش کرد با اصلاحات جزئی در طرح بازنشستگی، به نوعی آتش خشم فرانسوی ها را خاموش کند.

بر اساس طرح ارائه شده توسط دولت وی، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ میلادی مشمول این طرح نمی‌شوند.

گسترش دامنه اعتصاب عمومی در فرانسه که بیشتر در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش یافته، سبب شده است تا فرانسوی‌ها برای مسافرت‌های درون شهری به خطوط اتوبوسرانی هجوم ببرند زیرا رانندگان تاکسی و مترو دست از کار کشیده‌اند.

به دنبال ادامه اعتصاب‌های عمومی، هیچ مسافری در ایستگاه‌های قطار به چشم نمی‌خورد و این وضعیت مشکلات زیادی را نیز برای گردشگران خارجی به وجود آورده است. تردد قطارها همچنان با اختلال فراوان همراه خواهد بود به گونه‌ای که به طور متوسط از هر ۶۰۰ قطار تندرو فقط یک قطار و از هر ۱۰ قطار عادی یک قطار مسافران را جابجا می‌کند.
پیش از این نیز نزدیک به سه هفته اخیر، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت با تراکتورهای خود بزرگراه‌های منتهی به پاریس را بستند و موجب ایجاد ۳۲۵ کیلومتر ترافیک پرحجم شدند.

هفته گذشته نیز نیز تعدادی از کامیون‌داران متعلق به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا (OTRE) نیز در ادامه اعتراض‌ها به افزایش مالیات بر سوخت از سوی دولت مکرون، چند بزرگراه و جاده اصلی در سراسر این کشور را مسدود کردند.

دولت فرانسه اعلام کرده با وجود اعتراض ها، در تصمیم خود برای عملی کردن اصلاحات یاد شده مصمم است و روند اصلاحات را به تدریج به پیش خواهد برد تا مشکلات زیادی متوجه مردم نشود. وزیر دارایی این کشور گفته است اگر دولت کنونی، امروز این کار را انجام ندهد، فردا کسانی دیگر اقدام به انجام این اصلاحات اما با شدت بیشتری خواهند کرد.


اینجا محل تبلیغات شماست… با ما تماس بگیرید. 09124964046

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *