جایزه دولت به افشاگرانِ مفاسد اقتصادی



خبرگزاری ایرنا: وزیر اموراقتصادی و دارایی اعلام کرد: هرکس فسادی را در این وزارتخانه افشا کند که منتهی به صدور حکم علیه فاسد شود، افشا کننده فساد جایزه دریافت می‌کند.

«فرهاد دژپسند» صبح سه‌شنبه در نود و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد گفت: فساد موریانه است، پیدا کردنش ساده نیست و هم اساس را دچار سستی و ویرانی می‌کند. یبن احساس فساد و خود فساد فاصله وجود دارد و این احساس فساد است که ایران را با مخاطره رو به رو کرده است.

به گفته وی برخی دلال‌ها حداقل در حوزه کاری این وزارتخانه، با دامن زدن به ادراک بد به دنبال کاسبی برای خودشان هستند.

دژپسند با بیان اینکه نمیخواهم وجود فساد را نفی کنم، افزود: چنانچه این فضا گسترش یابد همه را در حوزه ترس و اضطراب قرار می‌دهد و از سوی دیگر، انعکاس این موضوع در دنیا چندان مناسب نیست و دیدگاه‌ها را منفی می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم ایجاد محیط شیشه‌ای شفاف گفت: این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر با بروز اقتصاد هوشمند؛ در این اقتصاد چنان شفافیتی وجود دارد که اساسا نیاز به هیچ ماموری نیست که به دنبال موضوعی مانند فساد برود، زیرا در آن ربات‌ها مشغول فعالیت هستند و انسان جامعه ربات‌ها را مدیریت می‌کند.

دژپسند تصریح کرد: چنانچه تا هفته دولت سال آینده، گمرک هوشمند راه‌اندازی شود دیگر تجار نباید دغدغه‌ای در زمینه فساد داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا تحقق این موضوع نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا فساد بنیان‌ها را از بین ببرد، افزود: تمام فعالان بخش خصوصی باید کمک کنند و با راه‌اندازی سیستم سوت‌زنی، فاسد را رسوا کنند. من نیز برای مقابله با فساد کریدور ویژه دارم و هیچ مانعی برای گزارش فساد وجود ندارد.


اینجا محل تبلیغات شماست… با ما تماس بگیرید. 09124964046

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *