ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر؛ ستاره‌های سه امتیازی


نیمه بالای جدول یک میهمان ناخوانده دارد. مهدی تارتار و شاگردانش آهسته و پیوسته بالا آمدند و حالا در نزدیکی نیم‌فصل توانستند خود را به نیمه بالایی برسانند.

هفته چهاردهم لیگ برتر برگزار شد و با نتایجی که به دست آمد معادلات بالای جدول پیچیده‌تر شد. پرسپولیس با برد و یک بازی کمتر به جایگاه ثابت خودش در چند فصل گذشته یعنی مدعی اصلی برگشت. استقلال مساوی کرد تا روند رویایی‌اش متوقف شد. سپاهان و پدیده هم نتیجه‌ای باب میل حریفان کسب کردند. 

گل هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)
شوت سرکش ترابی برای ثانیه‌هایی نفس‌ها را در سینه حبس کرد. بردن مقابل گل‌‌‌گهر آن هم در ورزشگاه آزادی اگرچه مهم بود اما خیلی نمی‌توانست جذاب باشد. گل مهدی ترابی اما به این برد جذابیت را هم اضافه کرد و یکی از زیباترین‌ گل‌های ماه را به ثمر رساند. او گلش را با نشان دادن عدد سه به نشانه سه قهرمانی پرسپولیس جشن گرفت تا جذابیت‌هایش برای هواداران بیشتر شود. 

پاس گل هفته: علی کریمی (استقلال)
پاسی از میانه میدان به مقصد محوطه جریمه حریف و روی پای قائدی. در روزی که دیاباته نبود، علی کریمی جای او به قائدی کمک کرد تا این هفته هم به گل برسد. در دیداری که استقلالی‌ها فقط می‌توانستند با تکیه بر توانایی فردی بازیکنان‌شان به امتیاز گرفتن امیدوار باشند علی کریمی سهمش را با این پاس ادا کرد.

تیم هفته: ماشین سازی
بعد از هفته‌های بدی که تراکتور گذراند هواداران تیم امیدوار بودند که دو بازی مقابل شاهین و ماشین‌سازی و دو برد پشت سرهم آنها را به کورس قهرمانی بازمی‌گرداند. فرصت قبلی اما توسط دنیزلی و شاگردانش به هدر رفت و شاهین بیش از یک امتیاز برای تبریزی‌ها نداشت. ماشین‌سازی هم برخلاف آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد روز آسانی را برای همشهری‌ها فراهم نکرد. آنها نه تنها به تراکتور اجازه برد ندادند که با دو گل سه امتیاز را تمام و کمال به حساب خودشان واریز کردند. 

مربی هفته: مهدی تارتار (نفت مسجدسلیمان)
نیمه بالای جدول یک میهمان ناخوانده دارد. مهدی تارتار و شاگردانش آهسته و پیوسته بالا آمدند و حالا در نزدیکی نیم‌فصل توانستند خود را به نیمه بالایی برسانند و شاید در همین محدوده نیم فصل دوم را آغاز کنند. تیمی که به همراه پدیده و سپاهان بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد. آنها مقابل سایپا بعد از دریافت یک گل توانستند با دو گل زده برنده شوند تا نشان دهند علاوه بر گل‌نخوردن ومساوی کردن کامبک زدن و بردن را هم بلد هستند.

سوتی هفته: علیرضا حقیقی (نساجی مازندران)
حقیقی در بازی مقابل ذوب‌آهن شباهت زیادی به آلیسون بکر در بازی مقابل لسترسیتی داشت. البته فقط گاف‌های آنها به همدیگر شبیه بود. حقیقی در صحنه‌ای که قصد داشت خلعتبری را جا بگذارد توپ را به او تقدیم کرد و در نهایت هم دروازه‌اش را روی این اشتباه باز شده دید. حقیقی در پایان بازی از انتقاد رضا مهاجری هم در امان نماند و یکی از مقصران باخت تیمش در اصفهان لقب گرفت.

دروازه‌بان هفته: معراج اسماعیلی (ذوب آهن)
وضعیت درون دروازه مقابل اما کاملا برعکس بود. معراج اسماعیلی یکی از ارکان اصلی برد تیمش در یک بازی حساس شد. او هم پنالتی را گرفت و هم در برگشت پنالتی ضربه بازیکن نساجی را مهار کرد و هم درطول بازی چند واکنش خوب نشان داد. اسماعیلی یکی از مهم‌ترین دلایل برد و ابقای منصوریان بود.

بازیکن هفته: محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن)
بازگشت خلعتبری از بند مصدومیت بزرگترین شانس منصوریان در این روزهای بحرانی‌اش بود. خلعتبری نشان داد که هنوز هم می‌تواند ستاره یک بازی لقب بگیرد. در گل اول اگرچه توپ دزدی از حقیقی و رسیدن به محوطه جریمه را ارسلان مطهری انجام داد اما در نهایت این خلعتبری بود که کار را تمام کرد. شاید اگر شماره 9 نبود تمام زحمات مطهری به راحتی به هدر می‌رفت. خلعتبری در گل دوم اما زحمات مطهری را جبران کرد و ایستگاهی را با دقت به گونه‌ای ارسال کرد که راهی جز گل‌زدن برای مهاجم ذوبی‌ها باقی نماند.

اشتباه داوری هفته: بیژن حیدری (سپاهان-پدیده)
بیژن حیدری گویا خیلی به قانون پنالتی و اعلام خطا در محوطه جریمه اعتقادی نداشت. در بازی حساس دو تیم پدیده و سپاهان سه خطای مشکوک در محوطه جریمه دو تیم رخ داد. یک خطا در محوطه جریمه پدیده و دو خطا در محوطه سپاهان اما بیژن حیدری به راحتی از کنار آنها گذشت و هیچ کدام را سوت نزد. به گفته کارشناسان داوری حداقل یک پنالتی به نفع پدیده در این بازی گرفته نشده است.

تیرک هفته: یونس شاکری (پدیده)
پدیده می‌توانست مقابل سپاهان با یک گل زودهنگام نبض را به دست بگیرد تا کار به اما و اگرهای داوری نکشد. در دقیقه 7 بازی توپ ارسالی فرامرزی از سمت چپ زمین را یونس شاکری به خوبی در محوطه جریمه سپاهان کنترل کرد که ضربه قیچی برگردان زیبای او به تیرک افقی دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت. این گل زودهنگام می‌توانست سرنوشت این بازی و رده‌‌های بالایی جدول را عوض کند.

30388


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *