گمرک پر از اتومبیل وارداتی شد/تخفیف تعرفه 20 تا 40 درصدی برای مدل‌های 3 سال‌!


بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال 1402، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1353، 1363، 1373، 1383 و 1393 تقدیم مخاطبان می‌شود.

10 فروردین 1353؛  میدان بخارست به آرژانتین تغییر یافت

جاده جردن طبق طرح نوسازی جدید از هر طرف یک مترو و نیم وسیع‌تر می‌شود و واحد امانی شهرداری از هم‌اکنون اجرای این برنامه را آغاز کرده است که گفته می‌شود تا پنج روز آینده به پایان خواهد رسید.

ضمنا میدان بخارست به «آرژانتین» تغییر نام یافت. کارشناسان معتقدند با پهن شدن جاده جردن یک سوم بر امکان کشش ترافیک در این مسیر افزوده می‌شود.

شهرداری اعلام داشت که جاده سوم نیز در سال نو ساخته می‌شود و این راه یک معبر بدون ورودی و تندرو خواهد بود. شهرداری اعلام کرد که جاده سوم تندروترین راه ایران خواهد بود و اگر سرعت حرکت سریع در این راه مجاز نباشد، تخلیه ترافیک تهران و شمیرانات همچنان به دشواری انجام می‌گیرد.

گمرک پس از اتومبیل وارداتی شد

امروز گمرک تهران اعلام کرد در تخفیف سود بازرگانی اتومبیل‌های وارداتی مدل پایین‌تری تغییری داده نشده است و برای این نوع اتومبیل‌ها کماکان 20 تا 40 درصد تخفیف اعمال می‌شود.

بنابر این اتومبیل‌هایی که از فروردین سال 53 به گمرک تهران و یا به گمرک شهرستان‌ها می‌رسد با احتساب حداقل 20 درصد و حداکثر 40 درصد تخفیف در سود بازرگانی آنها ترخیص می‌گردد.

یک مقام مسوول در این زمینه توضیح داد: گرچه در مقررات صادرات و واردات سال 1353 در مورد تخفیف سود بازرگانی اتومبیل‌های مدل پایین اشاره‌ای نشده است، معهذا چون تصویب نامه هیات دولت تاکنون لغو نشده، اجرای مقررات تخفیف این نوع اتومبیل‌ها تا آخر سال جاری به قوت خود باقی خواهد بود و به اتومبیل‌های مدل 73، 72 و 71 به ترتیب 20، 30 و 40 درصد تخفیف داده می‌شود.

تعداد اتومبیل‌هایی که هم‌اکنون در گمرک تهران وجود دارد، بیش از 500 دستگاه اتومبیل برآورد شده که اکثر آنها مدل پایین است. خبرنگار اطلاعات می‌نویسد، تقسیط سود بازرگانی و حقوق گمرکی اتومبیل‌های وارداتی که از طریق مسافران به ایران حمل می‌شود، مشابه سال‌های قبل 6 ماهه است و برای تعیین سود بازرگانی نرخ ارز در تاریخ ترخیص ملاک عمل می‌باشد.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *