کرایه تاکسی گران نخواهد شد!


بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال 1402، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1353، 1363، 1373، 1383 و 1393 تقدیم مخاطبان می‌شود.

14 خرداد 1353؛ کرایه تاکسی سرویس گران نخواهد شد

با افزایش نرخ تاکسی سرویس‌های تهران و حومه در شرایط کنونی مخالفت شد.

هیات عالی نظارت بر اتاق اصناف ضمن رد تقاضای رانندگان تاکسی سرویس اعلام کرد فعلا افزایش نرخ تاکسی سرویس مقدور نیست و در آینده هم این افزایش در صورتی انجام خواهد شد که تاکسی سرویس‌های دیزل به تاکسی‌های بنزین تبدیل شود.

در حال حاضر 1300 دستگاه تاکسی سرویس در مسیرهای مختلف تهران و حومه وجود دارد که اغلب آن‌ها از نوع دیزل است.

خطوط تاکسی سرویس تهران عبارت است از کرج، علی‌شاه عوض، ورامین، آبعلی، قشم، رباط کریم و میگون (در حومه شهر) و خطوط خیابان‌های شاهرضا، شوش، شهباز، جاده قدیم شمیران، جاده پهلوی، خیابن تهران نو و تهرانپارس در داخل شهر.

تقاضای لوله‌کشی آب عباس‌آباد توسط شهرداری

شهرداری پایتخت از سازمان آب تهران درخواست کرد که تامین آب موردنیاز طرح شهرسازی عباس‌آباد را تعهد کند.

تا پس از اتمام کارهای مقدماتی هنگام شروع عملیات ساختمانی در این منطقه، آب در دسترس باشد.

سازمان آب تهران نیز متقابلا خواست که شهرداری تهران اطلاعات و طرح و برنامه کار خود را تسلیم کند تا براساس احتیاجات اولیه و پیش‌بینی نیاز آینده این منطقه، شبکه لوله‌کشی آب در عباس‌آباد احداث شود.

سازمان آب تهران از سال جاری تا پایان سال 1355 برنامه جالبی برای آبرسانی و تجهیز شبکه آب تهران اجرا خواهد کرد و یک تصفیه خانه آب جدید در تهران پارس به وجود می‌آورد.

مجموع اعتباری که برای اجرای برنامه توسعه و تجهیز شبکه آب تهران طی این مدت، تامین شده حدود 450 میلیون تومان است و یقینا برای احداث شبکه آب منطقه عباس آباد باید اعتبارات لازم تامین شود.

14 خرداد 1363؛ پاکستان روزانه 10 هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد

یک هیات کشاورزی و مواد غذایی پاکستانی ماه آینده به منظور انجام مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران پیرامون فروش گندم به این کشور در سال جاری، عازم تهران خواهد شد.

مقامات پاکستان در نظر دارند که 300 هزار تن گندم دیگر به ایران بفروشند، اما مقدار دقیق آن پس از جمع‌آوری آمار تولید گندم اضافی در کشور تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است، براساس قراردادی که سال گذشته با پاکستان امضا شد، قرار بود این کشور 300 هزار تن گندم به ایران صادر کند که از این مقدار 240 هزار تن گندم به ایران ارسال شد.

یادآوری می‌شود معاونت خرید وزارت بازرگانی ایران اخیرا اعلام کرده بود که ارزش صادرات غیرنفتی ایران به پاکستان در سال 1360 معادل 544 و در سال 1361 معادل 472 میلیون تومان بود، لیکن در سال 1362 بالغ‌بر 360 میلیون دلار شد.

همچنین  وزیر دارایی پاکستان سال گذشته گفت: ارزش واردات پاکستان از ایران در سال 1361 معادل 80 میلیون دلار بود. وی افزود: پاکستان روزانه 10 هزار بشکه نفت خام از ایران می‌خرد.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *