پیش‌بینی هفته خوب برای طلا!


به گزارش اقتصادنیوز، اگرچه در هفته های اخیر بازار طلا از اوج خود خارج شده است، اما بازار طلا برای پایان دادن به یک زنجیره باخت سه هفته ای، یک رشد متوسط را به ثبت رساند. پیش بینی می‌شود خوش‌بینی ها نسبت به این فلز قیمت آن  را در هفته جاری به 2هزار دلار در هر اونس بازگرداند.

تازه ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران مین استریت نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش بینی هستند.

این خوش‌بینی گسترده در حالی رخ می دهد که این فلز گرانبها در روز جمعه پس از انتشار آمارهای قوی اشتغال از سوی وزارت کار آمریکا که اعلام کرد 339هزار شغل در ماه گذشته ایجاد شده است، تحت فشار فروش قرار گرفته است. با این حال، برخی از تحلیلگران می گویند که علیرغم آمار اخیر، حرکت جدید طلا فضای بیشتری برای ادامه دارد.

در حالی که طلا نتوانسته 2هزار دلار را در آستانه آخر هفته نگه دارد، تحلیلگران می گویند که جهش از پایین ترین سطح دو ماهه باید در کوتاه مدت حرکت صعودی ایجاد کند.

در عین حال، در حالی که انتظار می‌رود قیمت‌ها در هفته جاری افزایش پیدا کنند، تحلیلگران انتظار ندارند که شاهد یک صعود بزرگ به بالاترین سطح تاریخ باشند. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management Inc، در این باره تصریح کرد که کاهش ارزش دلار آمریکا در هفته باید از طلا حمایت کند، اما او نمی بیند که قیمت ها به بالای 2هزار دلار در هر اونس برسد.

او گفت: «کاهش تنش‌های سیستم‌های سیاسی و بانکی نشان می‌دهد که اگر جهشی برای طلا داشته باشیم، ممکن است متوسط باشد و 2هزار دلار یک مانع روانی مهم باقی بماند.»

unnamed

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر معادل 53 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین بوده و پنج تحلیلگر، معادل 26 درصد این روند را نزولی ارزیابی کرده اند.

509 نفر نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند. از این تعداد 307 معادل 60 درصد روندبازار طلا را صعودی، 124 نفر معادل 24 درصداین روند را نزولی و  78 شرکت کنند معادل 15  این روند را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *