واکنش کاخ سفید به ادعای توافق موقت ایران و آمریکا


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنحشنبه به وقت محلی  در واکنش به  مقاله ای در تارنمای میدل ایست آی به رسانه ها گفت: این گزارش نادرست و گمراه کننده است. هر گزارش در خصوص  توافق موقت با ایران نادرست است.

میدل ایست با استناد به دو منبع که نام آنها را افشا نکرده بود، مدعی شده بود که ایران و آمریکا در آستانه توافق موقت برای رفع برخی تحریم‌ها در برابر محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز  روز چهارشنبه به وقت محلی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص مبنی بر نزدیک بودن یک توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا از اظهار نظر صریح خودداری کرد و گفت: به شایعات و مکالمات دیپلماتیک افشا شده که می‌توانند اشتباه و گمراه‌کننده باشند، پاسخ نمی‌دهم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: من، وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده ایم که واشنگتن متعهد به جلوگیری همیشگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف به صورت قابل تایید و دائمی است. ما همچنین اعلام کرده ایم که هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نکرده ایم.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *