واکنش وزارت خارجه چین به استقرار نیروهای آمریکا در سوریه

[ad_1]

شینهوا گزارش داد،  نیروهای آمریکایی دیروز (پنجشنبه) ۵۴ تانکر نفتی را در شمال شرق سوریه به سرقت برده و آنها را به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کرده‌اند.

لی‌جیان در نشست مطبوعاتی روزانه وزارت خارجه پکن گفت: گزارش‌های مربوطه را ذکر می‌کنم؛ برخی از مردم سوریه گفته‌اند کارهایی که نیروهای آمریکایی انجا می‌دهند، آنها را برای جان سالم به‌در بردن از زمستان، به تقلا می‌اندازد.

وی با اشاره به داده‌های رسمی دولت سوریه درباره اینکه اقدامات نیروهای آمریکایی برای قاچاق سوخت، در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا نیمه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به سوریه ضرر رسانده، گفت: استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه، سرقت و قاچاق نفت و غلات این کشور و همچنین، حملات موشکی آمریکا علیه سوریه غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: آمریکا همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه داده و همواره ادعای حمایت از چیزی را دارد که آن را «نظم بین‌المللی قانون‌محور» می‌خواند.

ژائو لیجیان همچنین تاکید کرد که وقتی آمریکا درباره «مقررات» حرف می‌زند، غالبا به‌دنبال یافتن بهانه‌ای برای تامین منافع و تداوم هژمونی خود است.

وی با گریز به اظهارات جرارد آرو، سفیر اسبق فرانسه در آمریکا که گفته بود «آمریکایی‌ها اساسا می‌خواهند هر کاری که دوست دارند، بکنند و این شامل نقض قوانین بین‌المللی می‌شود زیرا خودشان آن را تعریف می‌کنند» گفت: معتقدیم که جامعه بین‌الملل درباره این موضوع هوشیار و بینا است و با هوشیاری با آن برخورد می‌کند.

 

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *