واکنش نماینده مجلس به انحلال گشت ارشاد / نظام در موضوع حجاب عقب‌نشینی نکرده است!


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویداد 24، اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مجلس یازدهم درباره موضوع حجاب و گشت ارشاد می‌گوید: حجاب موضوعی است که تشکیلات نظام و حاکمیت، سال‌هاست دارد روی آن کار می‌کند. از این‌رو برای موفقیت در این امر، همه دستگاه‌های مسئول در سطح ملی باید اراده خود را نشان دهند. متاسفانه برخی از تشکیلات‌ها که موضوع حجاب، رسالت‌شان است، در چند سال اخیر کوتاه آمدند و عزم و اراده‌ای را گاهاً در کارهایشان نمی‌بینیم.

او می‌گوید: یک سوال مهم این است که چرا گشت ارشاد تشکیل شد؟ این موضوع، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و متاسفانه، ما نگاه می‌کنیم برخی از دستگاه‌ها، مسئولیت‌شان را پاسخگو نبودند و خود به خود پلیس آمد و جور دستگاه‌های دیگر را کشید. حتی تصور پلیس در شروع کار این بود که پس از عمل به وظیفه‌اش، برخی دستگاه‌ها بیایند و بگویند این کار به شما مربوط نمی‌شود؛ مثل آموزش و پروش، آموزش عالی، صدا و سیما و… نه تنها این دستگاه‌ها پای کار نیامدند که حتی فاصله هم گرفتند و احساس کردند چقدر خوب شد که یک مجموعه‌ای آمده بار آن‌ها را به دوش گرفته است. در صورتی که ما باید پلیس را آخرین مرحله براساس ضرورت، وارد گود کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: مسئله حجاب و فرهنگ، موضوعاتی نیست که با جبر بخواهیم در آن نتیجه بگیریم. موفقیت در این عرصه‌ها، نیازمند کار رسانه‌ای، هنری و فرهنگی است که متاسفانه اکثر دستگاه‌های مسئول در این رابطه، کم مایه گذاشتند.

مطهری می‌گوید: در موضوع حجاب، پلیس وقتی دید وضع مناسب نیست، خودش وارد میدان شد، آن هم براساس احساس مسئولیتی که داشت روی به چنین کاری آورد. پلیس مسئولیتی را قبول کرد که هم، بتواند پیشگیری کند و هم، ضمانت اجرایی داشته باشد، در حالی که در شروع کار، این وظیفه پلیس نبود.

او در پاسخ به اینکه پس چرا گشت ارشاد تعطیل شد؟ گفت: چیزی که من اطلاع دارم این است که گشت ارشاد جمع نشده، شاید تاکتیکش عوض شده است و نیاز باشد با تدبیر و هنر دیگر، کار پیگیری شود. به هر حال همه این جماعتی که می‌بینیم، مردم ما هستند. در جایی، سردار سلیمانی گفت این افراد هم، دختران ما هستند یا خود رهبر معظم انقلاب هم فرمودند عیب این افراد ظاهری است و عیب ما، باطنی. این حرف‌ها نقشه راه است. پس با مدارا کردن و کار فرهنگی توام با تدبیر می‌شود به نتیجه مطلوب و دلخواه در حوزه حجاب و عفاف جامعه رسید.

نماینده گرمسار می‌گوید: برخورد قهری با بدحجابی، راهکار درست و موردنظر نیست. این کار، فرهنگی است و رسالت دستگاه‌های فرهنگی. حتی اگر از این مسیر به جواب‌دهی کامل هم نرسیم، چیزی را از دست ندادیم.

او در واکنش به اینکه برخی از نماینده‌ها صحبت از بستن حساب بی‌حجابان یا محروم کردن آن‌ها از خدمات اجتماعی می‌دهند، گفت: این افراد بهتر است کمی سکوت کنند و اگر حرف زدن بلد نیستند، دست‌کم حرف نزدن که بلدند. این افراد بگذارند، دستگاه‌های مربوطه تدبیر کنند. اینکه هر کسی از هر گوشه‌ای اظهارنظر کند و هیچ مسئولیتی هم نداشته باشد، منطقی نیست و جامعه را دچار مشکل می‌کند. حضرت آقا در جلسه ائمه جمعه فرمودند، شما به عنوان خطیب نماز جمعه، مردم را به تقوا دعوت می‌کنید و روزهای دیگر هفته، کارِ بی‌تقوایی می‌کنید. آن مردم، کار بی‌تقوایی شما را در عمل می‌بینند و تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که برای نماز خواندن پشت شما قرار نمی‌گیرند و خود به خود مسجد نمی‌آیند. در موضوع حجاب هم، بی‌تدبیری‌هایی باعث گسترش بی‌حجابی شده است.

مطهری می‌گوید: مردم از ما و ثروت نظام و حاکمیت هستند و تمام موفقیت حاکمیت در این است که پشتوانه مردمی داشته باشد و این پشتوانه مردمی است که ما را سرپا نگه داشته است و نجابت مردم در این ۴۳ سال باعث دوام و قوام نظام شده است. شما راهپیمایی ۲۲ بهمن را ببینید، از هر قشری با هر تیپی وارد صحنه می‌شوند. این یعنی مردم به اصل نظام و ولایت، ارادت دارند. تشییع پیکر امام راحل که مردم میلیونی در آن مراسم شرکت کردند، نشان از همین ارادت دارد. بی‌تدبیری بنده و فلان کارگزار نظام، ربطی به نظام ندارد. اصل نظام این است که به اشاره رهبرشان در میدان حضور پیدا می‌کنند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: نظام در موضوع حجاب، عقب‌نشینی نکرده است، بلکه این روند، تدبیر است. اگر هر کاری در این حوزه توسط مسئولان انجام شود، تغییر تاکتیک است و عقب‌نشینی در کار نیست. اگر در موضوع حجاب، صبوری صورت می‌گیرد، معنی‌اش کوتاه آمدن نیست، بلکه بنا بر مدارا کردن با جوانان و اقتاع آن‌ها است. برای موضوع اقناع‌سازی در حوزه حجاب، نباید برایش زمان معین شود. حال شاید برخی عناد داشته باشند و نخواهند اقناع شوند، آن موضوع جدا هست. این افراد باید شناسایی شوند و دید هدف‌شان چیست. می‌خواهند براندازی را دنبال کنند یا پیاده‌نظام دشمنان هستند. بعد متناسب با نیت‌شان، برخورد صورت بگیرد.

او می‌گوید: هر چه با جوانان صحبت شود، مثمرثمر است. خانواده‌ها باید به این وظیفه خود عمل کنند. آموزش و پرورش که ۱۲ سال، بر بچه‌های ما مدیریت می‌کند باید رسالتش را به بهترین شکل جلو ببرد، آموزش عالی هم همین‌طور. این‌ها باید پاسخگو باشند. صدا و سیما هم باید به وظیفه خود عمل کند و در نهایت یک محوریت لازم است که کار فرهنگی این قرارگاه را تنظیم کند. باید بگویم که «جوان‌ها» عشق نظام و ولایت هستند. آن‌ها همه چیز ما هستند و آینده ما را آن‌ها رقم می‌زنند و هر رفتار خوبی که با آن‌ها شود، سرمایه‌گذاری برای آینده کشورمان است

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *