موضع آمریکا برای میانجیگری در سودان


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: زمانیکه نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به وضوح با اقدامات خود نشان دهند که در پایبندی به آتش‌بس جدی هستند، ایالات متحده و عربستان سعودی آماده‌اند تا مذاکرات به تعلیق درآمده را برای یافتن راه حلی جهت خاتمه دادن به این درگیری از سر بگیرند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وی افزود: نقض‌های اخیر ما را بر آن داشت که به عنوان تسهیل کننده مذاکرات جده، به طور جدی این سوال را مطرح کنیم که آیا طرف‌ها آماده هستند تا اقدامات لازم را در راستای تعهداتی که به نمایندگی از مردم سودان داده‌اند انجام دهند یا خیر.

یک منبع نظامی سودانی روز چهارشنبه اعلام کرد: هیئت ارتش سودان مشارکت خود را در مذاکرات جده به حالت تعلیق درآورد. این در حالی است که نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) شامگاه دوشنبه به توافق آتش‌بس برای پنج روز دست یافتند.

 

مذاکرات جده میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع که از ۱۵ آوریل وارد درگیری‌های شدیدی در خارطوم و دیگر مناطق شده‌اند، با میانجیگری عربستان و آمریکا برگزار می‌شود.

از اواسط آوریل، درگیری‌های خشونت‌آمیز و گسترده بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق پراکنده سودان که بیشتر آن‌ها در خارطوم، پایتخت این کشور متمرکز شده‌اند، ادامه داشته و صدها کشته و زخمی در میان غیر نظامیان بر جای گذاشته است. همچنین هیچ آمار رسمی از قربانیان پرسنل نظامی هر دو طرف درگیری وجود ندارد.

درگیری بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، پس از اختلاف‌نظر در مورد طرح‌های ادغام «واکنش سریع» در ارتش آغاز شد.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *