من نباید در رسانه شما محدویت بیان داشته باشم


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «لو شای» سفیر چین در پاریس امروز شنبه(سیزدهم خرداد) درباره اظهارات اخیر خود در مورد وضعیت حاکمیت کشورهای شوروی سابق به شبکه خبری فرانسه LCI اظهار داشت: من نباید در رسانه شما محدویت بیان داشته باشم و بسیار نادعادلانه است که خبرنگاران شما با اظهارات بنده این جنجال را راه بیاندازند؛ دولت فرانسه باید تضمین آزادی بیان را بدهد.

فشار بورل به کره جنوبی برای تسلیح اوکراین

این دیپلمات چینی در اردیبهشت‌ماه در مصاحبه با یک تلویزیون فرانسوی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کریمه بخشی از اوکراین است یا خیر، اظهار داشت که این منطقه به طور تاریخی بخشی از روسیه بوده و توسط نیکیتا خروشچف رهبر شوروی سابق به اوکراین هدیه شده است.

لو افزود: اظهاراتم ساختگی نبود و نظرات شخصی خودم بود. در صورتی که کسی مخالف نظرات من بود، می توانستیم مناظره بگذاریم نه اینکه فردای مصاحبه بنده با همان برنامه، توسط برخی کارشناسان چینی مرا مورد حمله قرار بدهید.

این دیپلمات چینی تصریح کرد: دیدگاه‌های شخصی من، مانع از حفظ روابط رسمی دولت چین با جمهوری های شوروی سابق نمی‌شود. چین اولین کشوری بود که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با جمهوری‌های تازه استقلال یافته روابط دیپلماتیک برقرار کرد. آنچه من گفتم با سیاست خارجی رسمی چین در تضاد نیست.

لو خاطرنشان کرد: من فکر می کنم این بحث درباره درست یا غلط بودن اظهارات بنده نیست، بلکه این است که آیا آزادی بیان در بحث عمومی در تلویزیون وجود دارد یا خیر؟

وی تاکید کرد که آزادی بیان باید تضمین شود.

اردوغان زمان برگزاری اولین نشست دولتش را اعلام کرد

سفیر چین در پاریس ادامه داد: در مسائل بین المللی به خصوص نباید از تضاد دیدگاه‌ها ترسید. برای مثال، در مورد بحران اوکراین، غرب و روسیه اختلاف نظر دارند، اما هیچ قاضی وجود ندارد که تصمیم بگیرد چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است. کشورهای غربی در مورد حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی صحبت می کنند اما آنها قبلا برعکس عمل کرده‌اند و حتی امروز در مورد صربستان و کوزوو مواضع مخالفی دارند. صحبت کردن اشکالی ندارد، اما نباید با اتهامات بی‌اساس همراه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارم اردیبهشت در مورد وضعیت حاکمیت کشورهای شوروی سابق گفت: موضع چین درباره کشورهای استقلال یافته بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تغییر نکرده و ما به آنها احترام می گذاریم.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *