ماجرای پیوستن بیرانوند به استقلال/ وقتی ستاره پرسپولیس طعمه شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر ورزشی امیرحسین صادقی پیشکسوت باشگاه استقلال چند روز پیش  ادعای جالبی را مطرح کرد. صادقی مدعی شد علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی قبل از لیگ شانزدهم و پیوستن به پرسپولیس، در آستانه استقلالی شدن قرار داشت و حتی کارش با استقلال تمام شده بود.

صادقی در ادامه گفت: خودم به مدیران وقت استقلال پیشنهاد دادم بیرانوند را جذب کنند و همه چیز هم داشت خوب پیش می‌رفت، ولی ناگهان از آنجاییکه پرویز مظلومی ترسو بود، ترجیح داد مهدی رحمتی را نگه دارد و بازوبند کاپیتانی را هم به او بدهد.

صادقی درحالی این ادعا را مطرح کرد که بیرانوند بعد از دو سال دوری از پرسپولیس و بازی در اروپا، دوباره به تیم سابقش برگشته و در ۵ بازی ابتدایی لیگ هم عملکرد فوق العاده ای از خودش به نمایش گذاشت.

بیرانوند که شانس اول فیکس بودن در تیم ملی برای بازی های جام جهانی به حساب می‌آید، به گفته خیلی از کارشناسان بهترین خرید تابستانی پرسپولیس بوده و نمایش های خوبش در ترکیب این تیم باعث خواهد شد تا دوباره به گلر اول و ثابت تیم ملی تبدیل شود.

پشت پرده ادعای صادقی و البته ماجرای پیوستن بیرانوند به استقلال، قبل از پرسپولیسی شدنش چیست؟

بیرانوند که در نفت چهره شد، در لیگ پانزدهم نمایش درخشانی زیر نظر منصوریان داشت. نیم فصل همان سال برانکو خواهان جذب علیرضا شد ولی مدیران نفت بعد از مخالفت منصوریان، اجازه پرسپولیسی شدن را به بیرانوند ندادند.

در نهایت هم بعد از اتمام فصل بیرانوند از نفت جدا  پرسپولیسی شد. قبل از شروع لیگ پانزدهم اما ماجرای استقلالی شدن او مطرح و مذاکراتی با بیرانوند انجام شد. قبل از بیرانوند استقلالی ها با رحمتی هم صحبت کردند و این گلر  در شرف عقد  قرارداد با این تیم قرار داشت.

رحمتی اما برای بستن قرارداد با استقلال خواهان دریافت مبلغ بالایی شد ولی استقلالی می‌خواستند با پول کمتری رحمتی را جذب کنند.

بیرانوند در آن مقطع  با باشگاه نفت قرارداد داشت اما استقلالی‌ها با او  تماس گرفتند که برای مذاکره به باشگاه آن‌ها برود. این موضوع درست به زمانی برمی‌گردد که استقلال قصد داشت در زمان سرمربی‌گری مظلومی،‌ مهدی رحمتی را به استقلال برگردانند. نظری جویباری و همین طور امیری، مسئولان مذاکرات استقلالی‌ها بودند. آن‌ها چند بار با بیرانوند  تماس گرفتند تا با او مذاکره کنند.

بیرانوند هم در جواب آن ها  می‌گفت  با تیم نفت قرارداد دارم. مدیران استقلال اما به علیرضا می‌گفتند تو کاری به نفت نداشته باش، ما رضایت‌نامه‌ات را می‌گیریم.در واقع  استقلالی‌ها به دنبال این بودند با مطرح کردن نام بیرانوند و مذاکره با او، مبلغ قرارداد رحمتی را کمتر کنند.

یک شب درنهایت  یکی از معاونین وقت باشگاه استقلال  با یک ماشین شاسی‌بلند به دنبال بیرانوند رفت و او را به دفتر باشگاه استقلال برد. استقلالی بعد از کشاندن بیرانوند به ساختمان باشگاه، از او پرسیدند  که برای حضور در استقلال چقدر پول می‌خواهد. بیرانوند هم که آن موقع نمی‌دانست داستان از چه قرار است،  به آن‌ها گفت باشگاه نفت ۸۰۰ میلیون تومان بابت فسخ قرارداد می‌خواهد.

خودش هم یک میلیارد می‌خواهد و تخفیف هم نمی‌دهد. در نهایت هم مدیران وقت استقلال  با پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بیرانوند  موافقت کردند ولی به بیرانوند گفتند که  ما در رسانه‌ها می‌گوییم مهدی رحمتی گزینه اول ماست اما در نهایت با تو قرارداد می‌بندیم.

در واقع مدیران وقت استقلال ستاره فعلی پرسپولیس را طعمه قرار دادند تا از طریق مذاکره رسمی‌با او و البته رساندن خبر مذاکره به گوش مهدی رحمتی و رسانه ای شدن قضیه، رحمتی را تحت فشار قرار بدهند و با مبلغ پایین تری با او قرارداد ببندند. در نهایت هم همین اتفاق افتادو بعد از آن جلسه دیگر خبری از استقلالی ها نشد تا بیرانوند در لیگ پانزدهم در نفت بماند.

همچنین بعد از پایان لیگ پانزدهم و زمانیکه علیرضا منصوریان هدایت استقلال را بر عهده گرفت، نام بیرانوند را در لیست نقل و انتقالاتی خود قرار داد ولی باز هم بیرانوند استقلالی نشد.

منصوریانی که زمانی بیرانوند را تبدیل به شماره‌ی یک نفت تهران کرد و باعث شد نامش بر سر زبان‌ها بیفتد، به خاطر اعتراض علیرضا در ندادن رضایتنامه به او برای پیوستن به پرسپولیس،  او را  نیمکت نشین کرد و وحید شیخ ویسی را درون دروازه قرار داد تا نشان دهد از دست بیرانوند بسیار شاکی و ناراحت است.

پس از گذشت چند هفته بیرانوند با عذرخواهی و دلجویی از منصوریان به ترکیب نفت بازگشت و توانست با نمایش‌های درخشان خود اتفاقات گذشته را به بهترین شکل ممکن جبران کند و دوباره محبوب علیرضا منصوریان شود.

در اواخر فصل پانزدهم بود که منصوریان در مصاحبه ای اعلام کرد آینده او با بیرانوند در یک سو خواهد بود همین امر با توجه به شایعه حضور منصوریان روی نیمکت استقلال خیلی ها فکرمی‌کردند  که بیرانوند هم همراه با منصوریان راهی استقلال خواهد شد.

در همین حین نیز باشگاه پرسپولیس دوباره پیشنهاد خود را برای جذب بیرانوند در انتهای فصل به  ارائه کرد و دوباره بحث انتقال او به تیم پرسپولیس نقل محافل فوتبالی نیز شد. همگان منتظر بودند تا ببینند بیرانوند چه تصمیمی‌خواهد گرفت و راهی کدامیک از دو تیم سرخابی پایتخت خواهد شد زیرا دیگر تصمیم از عهده باشگاه نفت خارج شده بود و بیرانوند مجاز بود در انتهای فصل به عنوان بازیکن آزاد به هر تیم که دوست دارد برود.

بالاخره در یک خبر ناگهانی و جنجالی اعلام شد که  علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوسته است. ابتدا اعلام شد این خبر شایعه است اما با انتشار عکس‌های عقد قرارداد او با پرسپولیس صحت و سقم این خبر تایید شد و مشخص شد بیرانوند پرسپولیس را به استقلال ترجیح داده است.

همین موضوع هم باعث ناراحتی منصوریان و البته هواداران استقلال شد، چرا که آن ها فکر می‌کردند بیرانوند پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد. حالا سال ها از آن روز می‌گذرد و بیرانوند به غیر از کسب کلی جام و افتخار با پرسپولیس، به پیراهن شماره یک تیم ملی رسید و در جام جهانی هم با گرفتن پنالتی رونالدو درخشید. علیرضا دوباره به پرسپولیس بازگشته تا هم مشکلات این تیم در درون دروازه را حل کند و هم با فیکس شدن در تیم ملی و حضور در دومین جام جهانی متوالی خود، تاریخ ساز شود.

 

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *