لغو محدودیت فروش سلاح به عربستان توسط ایتالیا

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با شتاب گرفتن گفتگوها و فرایند راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی عربستان سعودی علیه یمن، برخی کشورها نیز در حال لغو ممنوعیت فروش سلاح به ریاض هستند.

پیش از این، عربستان سعودی بار دیگر بر حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر و پایدار در یمن تأکید کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی توسط دولت ایتالیا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای جلوگیری از استفاده شدن آنها در جنگ علیه مردم یمن محدود شده بود.

دولت ایتالیا در این بیانیه ضمن تقدیر از مواضع اخیر عربستان سعودی برای پایان دادن به این درگیری، گفت که با توجه به تغییر وضعیت در میدان نبرد، ممنوعیت فروش تسلیحات به ریاض دیگر ضروری نیست.

اخیرا «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن در سخنانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا گام‌های قاطعانه‌ای برای رسیدن به راه‌حل مسالمت‌آمیز و فراگیر در کشور بردارند.

طبق این گزارش، تلاش‌ها برای برقراری صلح میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن، از زمان توافق ریاض و تهران در ماه مارس برای احیای روابط دیپلماتیک، شتاب بیشتری گرفته است.

به نوشته رویترز، ایتالیا همچنین توضیح داد که تصمیم جدید آنها در مورد عربستان سعودی، با لغو ممنوعیت فروش تسلیحات به امارات عربی متحده مرتبط با جنگ یمن در ماه گذشته، همسو است.

با این حال، اعضای هیئت دولت نجات ملی یمن به کشورهای ائتلاف سعودی-اماراتی هشدار دادند که صبر ملت یمن، تا ابد ادامه نخواهد داشت و روی آوردن به گزینه نظامی هم دور از انتظار نخواهد بود. 

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *