فوری/بایدن کنگره را از دستور حمله نظامی به سوریه مطلع کرد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در نامه‌ای به رؤسای مجالس نمایندگان و سنای این کشور، درباره دستور خود برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه اطلاع داد.

بایدن در این نامه نوشت: «همانطور که قبلاً گزارش داده‌ام، گروه‌های شبه‌نظامی حامی ایران مجموعه‌ای از حملات را علیه پرسنل و تأسیسات آمریکا در عراق و سوریه انجام داده‌اند. در ۲۳ مارس ۲۰۲۳، یک حمله پهپادی منجر به کشته‌شدن یکی از پیمانکاران آمریکایی و زخمی شدن شش نفر دیگر از جمله پنج سرباز ایالات متحده شد».

وی ضمن مرثیه‌سرایی برای هلاکت نظامیان اشغالگر آمریکایی که در زمان حضور خود در عراق و سوریه جان میلیون‌ها انسان بی‌گناه را گرفته‌اند، ادامه داد: «حمله ۲۳ مارس به دنبال تعدادی از حملات قبلی علیه نیروهای ایالات متحده در سوریه صورت گرفت. این حملات جان پرسنل ایالات متحده و ائتلاف را در معرض تهدید مداوم قرار داده است».

رئیس جمهور آمریکا درباره تبادل آتش نظامیان این کشور با گروه‌های مقاومت در شرق سوریه اظهار داشت: «به دستور من، در ۲۳ مارس ۲۰۲۳، نیروهای ایالات متحده در پاسخ به این سلسله حملات و تهدیدات مستمر درباره حملات آینده، حملات هدفمندی را علیه پایگاه‌هایی در شرق سوریه انجام دادند. حملات دقیق به تأسیساتی که توسط گروه‌های وابسته به ایران برای فرماندهی و کنترل، انبار مهمات و اهداف دیگر استفاده می‌شد، انجام گرفت».

بایدن در این نامه ادعا کرد: «این حملات به‌گونه‌ای انجام شدند که برای ایجاد بازدارندگی، محدود کردن خطر تشدید تنش و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان باشند. من حملات ۲۳ مارس را به منظور محافظت و دفاع از ایمنی پرسنل خود، مختل‌کردن مجموعه حملات مداوم علیه ایالات متحده و شرکای ما، و جلوگیری از انجام حملات یا تهدید بیشتر علیه پرسنل و تأسیسات ایالات متحده توسط ایران و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت آن، هدایت کردم».

در حالی که نظامیان تروریست آمریکایی هزاران کیلومتر دورتر از کشور خود در سوریه مشغول اشغالگری و سرقت منابع طبیعی آن هستند، وی اما مدعی شد: «من این اقدام نظامی را مطابق با مسئولیت خود برای محافظت از شهروندان ایالات متحده در داخل و خارج از کشور و در راستای پیشبرد امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا، بر اساس اختیارات قانون اساسی خود به عنوان فرمانده کل و رئیس قوه مجریه آمریکا انجام دادم. ما این اقدام ضروری را مطابق با قوانین بین‌المللی و در استفاده از حق دفاع از خود اتخاذ کرده‌ایم».

رئیس جمهور آمریکا – که با مشکلات متعدد سیاسی و اقتصادی در داخل این کشور مواجه است – تهدید کرد: «ایالات متحده آماده انجام اقدامات بیشتر در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر است».

طی سه شب گذشته رسانه‌های محلی از تبادل آتش بین نظامیان جنایتکار آمریکایی و گروه‌های مقاومت در شرق سوریه، بعد از برخورد چند فروند راکت به پایگاه‌های اشغالگران در دیرالزور – خبر دادند.

وزارت خارجه سوریه ضمن نیز محکوم کردن تجاوزات نظامیان اشغالگر آمریکا در برخی مناطق استان دیرالزور، بر پایبندی به پایان دادن به اشغالگری آمریکا تأکید کرد.

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *