فوری/ اسرائیل حمله موشکی کرد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از رویترز، رسانه دولتی سوریه بامداد پنجشنبه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که رژیم صهیونیستی «تعدادی موشک» از بلندی‌های جولان به سمت حومه دمشق پایتخت سوریه شلیک کرد که منجر به زخمی شدن دو سرباز و «خسارات مادی» شد.

این منبع افزود: پدافند هوایی سوریه با موشک‌ها مقابله و برخی از آنها را ساقط کرد. 

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز با تائید وقوع پرتاب موشک از سوی بلندی‌های جولان به اهدافی در خاک سوریه، افزود که در نتیجه این حمله موشکی خسارات مادی و جانی وارد شده است، هرچند پدفند ارتش سوریه همزمان موفق به مقابله با برخی موشک‌ها شده است. 

حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه در بحبوحه تنش های منطقه انجام می شود. در ماه‌های اخیر حملات هوایی و موشکی متعددی از سوی رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در خاک سوریه صورت گرفته است که در عمده این حملات پدافند هوایی ارتش توانسته برخی از حملات را دفع کند.

تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی حتی اقدامات و فعالیت های بشردوستانه و امدادی برای زلزله زدگان سوریه را تحت تاثیر قرار داده است و یک هفته قبل وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که به دنبال حمله هوایی شبانه رژیم صهیونیستی ناچار شده که فرودگاه بین المللی حلب را به ضورت موقت از مدار فعالیت خارج کرد و همزمان به فکر مسیر جایگزین پروازی برای کمک های ارسالی به زلزله زدگان در شمال این کشور باشد.

صهیونیست‌ها تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده اند. دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده اند. پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: «اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.»

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *