عملکرد استقلال بدون شیخ/ برد بیشتر، مقابل تیم‌های کوچکتر

[ad_1]

تساوی مقابل سپاهان و برد مقابل تراکتور که دو تیم بالای جدول بودند با درخشش دیاباته همراه بود و این مهاجم مرد بازی‌های بزرگ بوده است.

به گزارش وب‌سایت نود، غیبت دیاباته بزرگترین دغدغه استراماچونی و استقلالی‌ها در بازی مقابل شهرخودرو خواهد بود. بازی کردن مقابل تیم آماده یحیی که با تفاضل گل در رده دوم قراردارد و مصافش با استقلال 6 امتیازی محسوب می‌شود بدون مهاجم اصلی قطعا سختی‌های بیشتری خواهد داشت. اگرچه روند استقلال و گلزنی این تیم اعتماد به نفس بازیکنان را افزایش داده و آنها برخلاف ابتدای فصل با تفکر برنده وارد میدان می‌شوند اما نمی‌شود از نقش کلیدی دیاباته در تحول هجومی آبی‌ها به آسانی گذشت.

دیاباته از زمان بازگشتش به ترکیب استقلال بعد از پایان مصدومیت 5 گل  در 4 بازی برای استقلالی‌ها به ثمررسانده و یک پاس گل هم داده است. همچنین با توجه به گل دوم او مقابل سپاهان و هت تریک مقابل تراکتورسازی می‌توان گفت که روی 4 امتیاز از 16 امتیاز این تیم هم تاثیر مستقیم داشته است. نکته امیدوارکننده برای آبی‌ها اما این است که نوار هجومی استقلال قبل از بازگشت دیاباته از مصدومیت آغاز شده بود.

برد مقابل گل‌گهرسیرجان در هفته ششم، برد چهارگله مقابل سایپا و برد 2 بر صفر مقابل پارس جنوبی بدون کمک دیاباته به دست آمد. در این سه بازی، دیاباته در دو بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده و حدود 40 دقیقه بازی کرد و روی گل‌های‌ آبی‌ها تاثیری نداشت. در 4 بازی بعدی هم برد مقابل نساجی با دو گل قائدی و کریمی و پاس‌های قائدی و فرشید اسماعیلی حاصل شد. یعنی در 7  هفته‌ای که شاگردان استراماچونی رکورد نباختن را ثبت کرده‌اند 4 برد بدون تاثیر دیاباته به دست آمده و البته در سه بازی دیگر نقش پررنگی داشته است. 

این آمار نشان می‌دهد که استقلال بدون دیاباته هم می‌تواند برنده شود اما نکته نگران کننده این است که تساوی مقابل سپاهان و برد مقابل تراکتور که دو تیم بالای جدول بودند با درخشش دیاباته همراه بود و این مهاجم مرد بازی‌های بزرگ بوده است. حالا غیبت او مقابل پدیده، یکی دیگر از تیم‌های بالای جدولی می‌تواند ضرر بزرگی را به استقلال وارد کند. 

30388

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *