شاگرد اول‌های مربیان مطرح لیگ (قسمت دوم)

[ad_1]

برخی از بازیکنان در موفقیت یک مربی نقش کلیدی ایفا کرده‌اند.

به گزارش وب سایت نود، نقش بازیکنان در موفقیت و ناکامی یک سرمربی غیرقابل کتمان است. برخی مربیان بعضی از شاگردان خود را در تیم‌های مختلف به کار گرفتند. در این مطلب، بهترین بازیکنان، مربیان مطرح تاریخ لیگ برتر مرور شده است.
علی دایی
علی دایی دوران سرمربیگری خود را با قهرمانی در لیگ برتر آغاز کرد. مهرداد کفشگری، هافبک مورد علاقه دایی بود و در سه تیم راه‌آهن، سایپا و پرسپولیس، 87 بازی برای این مربی بازی کرد و رکورددار بازی برای علی دایی است. آرش رضاوند در نفت و سایپا و جلال حسینی در پرسپولیس و سایپا 81 بازی برای علی دایی انجام دادند.
محمد قاضی بهترین گلزن علی دایی است و 17 گل برای برای تیمهای تحت هدایت بهترین گلزن ملی جهان به ثمر رسانده است. بهادر عبدی با 14 گل و محسن خلیلی و مجتبی شیری با 13 گل بهترین گلزنان تیمهای تحت هدایت دایی هستند.
علیرضا منصوریان
منصوریان در 4 تیم پاس همدان، نفت تهران، استقلال و ذوب‌آهن مربیگری کرده است.علی قربانی با 71 بازی بیشترین تعداد مسابقه را تحت هدایت منصوریان انجام داده است. ارسلان مطهری با 68 و وحید حمدی‌نژاد با 55 بازی دیگر شاگردان باسابقه منصوریان هستند.
ارسلان مطهری بارها به عنوان ناجی منصوریان ظاهر شده و در نفت و ذوب‌آهن گلهای حساس برای این سرمربی به ثمر رسانده و با 20 گل بهترین گلزن این سرمربی است. علی قربانی با 16 گل و وحید امیری با 9 گل دیگر گلزنان موفق منصوریان هستند.
مصطفی دنیزلی
مصطفی دنیزلی یکی از مطرح‌ترین مربیان خارجی است که در ایران مربیگری کرده است. این مربی در تیمهای پاس، پرسپولیس (دو مقطع) و تراکتور مربیگری کرده است. حسین بادامکی تنها بازیکن پرسپولیس است که در هر 2 مقطع مربیگری دنیزلی در پرسپولیس حضور داشته و با 43 بازی بیشترین تعداد بازی را برای این سرمربی انجام داده است. میثم منیعی که در پاس شاگرد دنیزلی بود با 40 بازی در رتبه دوم است و محمد نصرتی که در پرسپولیس و پاس سابقه شاگردی دنیزلی را دارد با 39 مسابقه سوم است.
آرش برهانی با 14 گل، بهترین گلزن دوران حضور دنیزلی در ایران است و پس از او مهرزاد معدنچی و ایمان رزاقی راد با 10 و 9 گل قرار دارند.
یحیی گل محمدی
یحیی گل محمدی بیشتر دوران مربیگری خود را در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و اکثر ترین‌های این مربی به دوران حضور در ذوب‌آهن برمی‌گردد. مهدی رجب زاده با 65 بازی بیشترین بازی را برای گل محمدی انجام داده و پس از او مرتضی تبریزی و اکبر صادقی با 61 بازی از جمله دیگر بازیکنان با سابقه گل محمدی هستند.
مرتضی تبریزی با 16 گل بهترین گلزن این سرمربی است و مسعود حسن زاده 15 و یونس شاکری 12 گل به ثمر رسانده‌اند.
فیروز کریمی
فیروز کریمی با حضور در 13 تیم، بیشترین تیم را در تاریخ لیگ برتر هدایت کرده است و ترین‌های این مربی در تیمهای مختلفی حضور دارند. فریدون فضلی در ابومسلم، استقلال اهواز و صبا برای فیروز کریمی بازی کرده با 87 بازی و 35 گل رکوردار بازی و گلزنی برای این سرمبی است. محسن یوسفی 59 بازی و عزیز معبودی 45 بازی زیر نظر فیروز کریمی انجام داده‌اند.
ایمان رزاقی راد با 9 گل و محمد نوری با 8 دیگر گلزنان برتر فیروز کریمی هستند.
مجید جلالی 
جلالی یکی از باسابقه‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر است که در 10 تیم مختلف مربیگری کرده است. علی حمودی با 121 ، بختیار رحمانی با 110 و جلال کاملی مفرد با 97 بازی رکورددار بازی برای مجید جلالی هستند. رضا نوروزی که در تیم مجید جلالی به آقای گلی رسید با 35 گل، گلزن‌ترین شاگرد آقا معلم است. جواد نکونام و میلاد میداودی هم برای جلالی 19 و 16 گل زده‌اند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *