سرنگونی 18 پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه در یک روز


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که پدافند این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه در نشست خبری اظهار داشت: «در ۲۴ ساعت گذشته، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون و سه راکت “هایمارس” نیروهای مسلح اوکراین را رهگیری کردند.»

به گفته وی، ۱۸ پهپاد اوکراینی در مناطق «لوهانسک» و «دونتسک» سرنگون شدند. از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۴۰۴ هواپیما، ۲۲۴ بالگرد، ۳۵۶۲ پهپاد، ۴۱۴ سامانه موشکی ضدهوایی، ۸۳۹۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی ارتش اوکراین منهدم شده است.

وی همچنین افزود که و در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ، بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی در نبرد با نیروهای روس جان خود را از دست دادند.

اخیرا نیز فرمانده نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا به صراحت گفت که نیروی هوایی اوکراین در نبرد هوایی با روسیه ده‌ها جنگنده خود را از دست داده است.

 فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپاگفت که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، کی‌یف ۶۰ جنگنده از دست داده است. ژنرال «جیمز بی هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا در این باره گفت که روسیه نیز شماری جنگنده از دست داده و این به دلیل دفاع هوایی و موشکی یکپارچه اوکراین است.   

وی افزود: «روسیه بیش از ۶۰ جنگنده اوکراینی را سرنگون کرده است. البته هر دو طرف در  دفاع هوایی و موشکی یکپارچه بسیار موثر بوده‌اند و به همین دلیل است که آنها بر فراز کشور یکدیگر پرواز نمی‌کنند»

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *